Lucia!

Oh midvinternatten i denna ljuva morgonstund...

För det första finns det inte ett spår av snö, vare sig på marken eller på väderprognosen. För det andra så regnar det och marschallerna slocknade nästan. För det tredje så är det faktiskt Lucia idag.

Som tradition på företaget Eric Rahmqvist AB så ska alla nyanställda lussa för övriga här på kontor och lager. Det är väldigt obligatoriskt och man är i princip tvingad. Som tur var är det inte bara jag som är ny sedan förra årets Lucia så vi skrapade ihop fem stycken tjejer och en inhoppare i sista stund + Hugo. (maskott eller nåt). Jag blev Lucia och det är kul! Men... Då till kommer det en del uppgifter, jag slapp sjunga solo men jag skulle hälsa alla välkomna och stå längst fram. Scary.

Det hela gick bra och Hugo var också duktigt, han är en ganska valpig och busig hund som inte alltid gör som man vill. Men idag var han fenomenal! Mamma var också med och tog hand om honom när vi skulle göra lite aktiviteter i vårt Lucia-tåg. Ja, det var ett ganska annorlunda Lucia-tåg, minst sagt, men det tänker jag inte ge er några detaljer om :)

Ha en fortsatt bra Lucia och mys allt vad ni kan... I detta regnrusk och alla plus grader... Men snart är det jul och jag har inte köpt en julklapp. Detta måste nog vara rekort - eller nej föresten inte...

Puss å kram

/er Lucia

Fina kommentarer

Skriv något sött här! :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback