Enkel ekonomi

När jag ändå ligger i sängen med datorn i knät tänkte jag ta tag lite i betalningar och sånt som ska göras. Jag har därför betalat de första 2000kr till intensivkursen för körkortet i Falun och en faktura till Glamour på 70kr (har nu avslutat prenumerationen - onödig utgift, hinner aldrig läsa tidiningarna ändå). Jag bokade tågbiljetterna till Falun då jag ska åka dit första gången den 8/9 och sen hem den 12e för att åka tillbaka efter helgen den 15e och hem igen den 19e. Sammanlagt 389kr vilket är helt okej för fyra resor... Utgifter är tråkiga men det kommer ju bli något bra av den intensivkursen!

Nu ska jag göra en budget över kommande månader då jag måste spara rejäla slantar för både teorin och de andra planerna som ska gå i lås. Har inte shoppat några kläder sen innan semestern och hitills har jag inte känt något större sug. Visst har man köpt andra prylar, men inte kläder som är den största utgiften. Får väl se när det bli löning om det inte kommer dra lite. Hoppas inte! Annars är det ju tyvärr annat som kostar pengar som kanske är svårare att avvara, typ sociala saker som fikor osv. Hum. Som sagt en budget it is! Och till er som inte tror jag kommer klara det, kan jag bara be att dra dit pepparn växer!

Bye bye.



/emma.

Fina kommentarer

Skriv något sött här! :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback