En smaksak

Just nu har jag ingen riktig koll på vad jag har för stil. Jag vet vad jag gillar (rosetter, rosa, hjärtan - ja du fattar.) men inte vad som är rätt eller fel just nu. Iofs finns det väl inga rätt och fel när det gäller mode! Iaf på senare tid har jag börjat kolla in lite andra grejer, lite andra snitt på kjolar, andra färger ect. Jag är själv osäker på om det är rätt för mig och om det är en stil som är snygg eller inte - på mig. Något jag i och med detta också har kommit i kontakt med är att killar och tjejer har olika syn på mode - eller helt enkelt vad som är snyggt i klädväg.

Som t ex nu i helgen. Jag och Lotta var som sagt på stan och jag hade ett presentkort på MQ (alltså sabbas inte shoppingförbudet). På MQ hittar jag en söt kjol, den är "vippig", hög i midjan och har knappar som en kul detalj. Alltså principen är bra! Lotta och jag peppar mig att köpa den och att den är snygg och passar till "det och det och det". Du vet hur det är när man ska övertala sig själv till att köpa nåt :) Jag var inte helt 100 kan jag säga, men jag köpte den ändå - vadå presentkortet kan ju gå ut!? Sen kommer jag tillbaka hem till D och visar mitt fynd. "Eh fin?!" får jag som respons. Jag sätter på mig den för att göra mig iordning för kvällen (vi skulle ut och äta tapas med D's mor, far, moster, mosters-man) och D frågar lite försiktigt "Ska den sitta så högt upp?" Tystnad. "Ja!" säger jag. Sen tar jag av mig den på en gång. "Vad gör du? Nej men du.. Du kan ju ha den..." säger D. Jag ignorerar. Fortsätter med att av-kjola mig och sätter på mig jeans och en svart topp med band i midjan istället. "Den var fin!" säger D med mer inlevelse. Okej? Tack? Så sa han att jag får ha på mig vad jag vill bla bla bla.. Men inte vill jag ha på mig nåt han inte gillar när jag är med honom? Nej nej, jag vill ju vara übersnygg då!

Vad vill jag ha sagt? Jo, killar och tjejer ser olika på mode. Jag kanske vågar mig på annorlunda saker, eller det som helt enkelt är "trendigt" just nu. Killar kan behöva lite tid på sig att vänja sig med vissa saker, som t ex en kjol högt upp i midjan eller så. När en kille upptäcker att alla tjejer ser ut så är det mer ok, än om man råkar vara först med en "modegrej". Killar klarar inte av för "extrema" eller annorlunda grejer när det gäller kläder. Tjejer däremot är ju lite mer update på trendigt-or-not-fronten så därför kan man klä sig mer trendigt om man ska umgås med brudarna och lite mer "normalt" i killars närvaro. Och det vet jag ju! Nu har jag i alla fall testat mina (och D's) gränser... Får neutralisera mig lite med my guy tror jag. Inget illa menat hun, jag konstaterar bara! :)

Det kluriga är att jag inte själv vet vad jag vill ha för stil för tillfället, det klassiska går alltid hem (hoppas jag) och de mer "galna" får jag spara till galna dagar och galna tjejer då. Deal?


image2015

/emma.


Edit: Fan. Förut sa D alltid att jag alltid klädde mig så snyggt. Att jag hade bra klädsmak och så. Fan. Jag måste ändra tillbaka detta! Liiiten törn fick sig egot allt. :)

Fina kommentarer

Skriv något sött här! :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback