Två löften

Just nu arbetar min hjärna för fullt. Jag funderar på att ge två löften. Frågan är om jag vågar det och om jag kommer kunna hålla det?! Fast det är lite grejen med mig, jag måste göra något drastiskt (allt eller inget) om jag ska lyckas. Antingen är det "ät inget onytt och träna som en idiot" eller så är det "ligg i soffan och ät godis hela dagarna", jag kan inte göra något halvdant eller mellan-aktigt. Har jag godisförbud måste jag hålla det, inte en enda godisbit, för då förfaller allting. Min karaktär är nämligen inte tillräckligt muskulös för att kunna tackla sånna frestelser.

Nu är alltså frågan, kan jag lova och hålla löftet, att inte äta godis och börja tänka på vad jag äter? Det andra löftet är (håll i dig nu): Ingen mer shopping nu i mars! Det senare löftet är det som kan bli svårt att hålla. Men jag fick lite inspiration av en bloggerska som ska ha "No Spending Mars" Hon får endast använda 1/10 av vad hon brukar spendera under en månad, 1050kr alltså. För min del ska jag nog endast hålla mig till att inte köpa kläder, skor - you name it, dock ska jag tillåta mig att köpa det som är nödvändigt, typ schampo och hudvård mm. Men just shopping för "nöjes skull" som kläder jag kanske egentlingen inte är i desperat behov av. Ska t ex ut och äta på fredag så det kommer jag tillåta mig att göra, men allt annat "lull lull" måste jag sätta P för. Ja, jag är nog inne på att lova detta i alla fall... Hum...

Vågar jag lova detta? Gå ner i vikt och inte shoppa något? Shoppingförbudet ska i så fall gälla under mars månad, sen kommer jag antagligen lida av grav shoppingabstinens och min talförmåga kommer vara minimerad till noll och endast innehålla ord som "skor" "måste" "kläder" "rosa" "köpa" "hjälp" "klackar" "lack" "klänningar" osv.Jag kommer också lida av skakningar och kronisk värk i fingarna av brist att få på "ta på kläder och skor i butiker". Ajaj. Ojoj. Det smärtar nästan redan...

Det kanske är lätt att lova detta när jag precis har stillat min "shopping hunger" med postorder, skomissbruk och gud vet allt! Men jag måste nog lova detta då mitt konto redan har börjat sinat på pengar... Inte bra, inte bra. Vill ju börja spara en hel del också inför kommande resor jag vill göra!

Tror ni jag klarar detta? Håll tummarna!


image1986

/emma.

Fina kommentarer

Skriv något sött här! :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback