Pepp och inspiration

Igår var jag och mamma på Inspirationskvällen Topphälsa arangerade på Rival. Det var verkligen hur bra som helst! Blandad kompott med olika hälso-människor som höll föredrag, bensträckare i form av lite gympasteg till en Mamma Mia låt (vi ställde oss bara upp), i första pausen kunde man mingla runt, äta en macka som var extra nyttig med kikärtsröra (hommus) och basilika och prata med alla som höll föredag.

Blossom var först ut med sitt, hon var härlig att lyssna på och man skrattade titt som tätt, det hon sa var liksom vettigt! (nähä). Hon pratade mycket om tankar, att man ska tänka att man är i toppform, att man bestämmer sig för det. Hon tog upp de sex grundprinciperna: Tankar, Andning, Vätska, Näring och Dygnsrytm. Blossom pratade mycket om Motivation och att det inte är något man bara kan få av någon. Det är inte så att när hon ligger i soffan och det regnar och snöar ute så hoppar hon upp och säger "Nu ska jag ut och jogga!!"  Det handlar om diciplin - att man bara gör det, till slut börjar man känna att det ger något och att man vill träna - då är man motiverad. Hon sa också "Din fysiska kapacitet bör vara på samma nivå som ditt intellekt". Jag skulle kunna citera i oändlighet men jag har ju några till att skriva om så jag går vidare.

Sen var det det lilla "gympapassets" tur med sköna Mamma Mia moves. Direkt efter det kom Ulrika Davidsson in på scenen och berättade om Detox. Alla bör göra en Detox helt enkelt. Rena kroppen från alla tillsatser, transfetter och skit vi får i oss. Hon hade en lista gå grejer som händer i kroppen om man gör en Detox, man blir piggare, går ner i vikt, bättre hy, bättre matsmälting osv osv. Hon har precis skrivit en ny kokbok som handlar om just Detox (mamma och jag köpte den i pausen för 175kr ord.pris 225kr - signerad och allt! :) där det står en massa intressant. Har inte hunnit läsa igenom den än, men det ska jag! Nu är det ganska dålig planering, massa julfester på G, vi ska till Thailand och sen åker jag till Brighton... Om inte annat får det bli en rejäl Detox när jag kommer hem från England igen - lär ju behöva det ;)

Mia Törnblom var näst ut på scenen. Hon var helt otrolig! En sån härlig människa! Man skrattade hela tiden. Hon hade en otrolig mimik och kropsspråk när hon pratade. Ändrade rösten och man fatta precis vad hon menade, hon spelade liksom lite teater fast utan att låtsas. Hon var på riktigt. Vi fick bland annat blunda och tänka ut två bra egenskaper vi själva har. Alla börja typ fnissa och mitt huvud var tomt. Vad ska man säga? Vad ska man säga? Det är så jäkla typiskt oss (människor) att man inte kan komma på nåt bra - hellre negativa saker. Galet. Men det är svårt. Ack så svårt. Kände mig riktigt träffad många gånger, typ att jag inte kan ta komplimanger, jag tar liksom inte åt mig dem! De bara rinner av. Jag bekräftar inte mig själv, eller accepterar den jag är och hur jag ser ut. Jag hakar tvärt om upp mig på allt som inte är bra enligt mig själv istället för att acceptera och gilla det jag har. Min rumpa bor liksom på mig, det är bara att gilla läget istället för att tycka illa om den. Det är lättare att bli av med något man gillar! För att börja jobba på självklänslan ska man skriva ner tre bra egenskaper om sig själv varje kväll i en bok. Inte "Jag skrev tre rapporter, jag ringde mormor osv" utan "Jag är effektiv och omtänksam..." Det är lätt att hänga upp sig på det man inte gör som typ "lösa värdsproblem, minska koldioxidutsläppen eller stoppa svälten i U länderna". Ja jag skulle kunna fortsätta i oändlighet! Men kort och gott: Genom att bekräfta sig själv bekräftar man andra, det kommer av sig självt. Men det börjar hos en själv ong ingen annan. Och glöm inte att den viktigaste personen i ditt liv är: DU!

Sen sjöng vi (550 pers) loss med Putte Nelsson från Så ska det låta och nån annan snubbe. Det svängde rigtigt ordentligt när alla släppte loss och sjöng för full hals! Ett skönt och uppiggande sätt att avsluta kvällen på! Innan vi gick fick vi varsen Goodie bag i rosa med smått och gott i! En Topphälsa tidning, omega 3 o 6 kapslar, multivitaminer, Mighty Green pulver (perfekt till morgondrinken), schampo, hudkrämoch rengöringskäm, någon bnyttig bar mm. Har inte kollat igenom allt ordentligt än :) Hel kul kväll verkligen! Tack mamma för presenten :)

Musslorna på Akkurat innan var verkligen kanon! Jag haffade ett bord precis vid fönstret så vi kunde se ut och med ett glas vitt och ett kg musslor + bröd kan det inte bli mycket bättre!



Mia Törnblom.

Pussar från en inspirerad Emma

Fina kommentarer
Postat av: Elina

Åh det låter ju kanon, hade gärna gått dit med, men jag fick gå med mamma på julshow istället :) inte helt fel det heller!!

puss


Skriv något sött här! :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback