Live från Falun

Hej hopp på er! Nu sitter jag i Faluns bibliotek och uppdaterar mig sen.. ja igår. Datorerna i körskolan och deras webbläsare är typ 100 år gamla så det är ingen idé att sitta där och försöka komma nån stans. Iställt gick jag hit och betalade 10kr för en halvtimma av anständigt internet. :) Hitills har jag bara haft en körlektion och det gick jättebra! Fick fint beröm av läraren och han sa att det märks att jag kört tidigare - vilket jag inte riktigt håller med om. Jag fick backa runt hörn, göra sax-, tre- och fyrkorsnings-vändningar och annat. Det är en skön stad att köra omkring i! Inte direkt rusningstrafik och mycket att tänka på. Egentligen skulle jag ha haft en körlektion nu kl 13.00 men den blev framskjuten till 14.30, kommer i princip ha två dubbla körlektioner på raken nu!

Lägenheten vi bor i (en tjej som bara sov en natt och tog körkort idag - grattis! En ung kille med sugmärken på halsen och en tant, ja hon har gråahår och är allmänt gammal och hon ska vara här i två veckor som jag...) är ganska märklig. Eller nja, den är gammal. Trapphuset är helt oragne - jag skojar inte - från golv till tak! Fint blom-mönster i plastmattan som täcker golvet också. Resten av lägenheten är också 70-tals inspirerad med udda möbler. Badrummet är lika orange som trapphuset och det är plast-brunt-kakel i köket. Men jag överlever! Jag knep åt mig sängen närmast fönstret i "tjejrummet" och jag kan säga att fönstrena inte direkt är ljudisolerade (gata precis utanför). Jag hade som sagt sovmorgon idag, men de andra två tjejen/kvinnan skulle minsann upp tidigare. Att stänga och öppna en dörr stup i kvarten som gnisslar utav helvete är inte direkt ett sömnpiller. Hua. Imorgon ska jag i alla fall upp tidigare och ha en körlektion kl 9.00. Halkan har också blivit framflyttad till på torsdag istället förr nästa  vecka på torsdag... Håll tummarna!

Jag måste också säga att jag är duktig när det gäller matlagningen, har lagat ordentlig mat varje dag sen jag kom... Igår? Hehe. Var och handlade det mesta jag behöver för den här veckan så jag kommer inte behöva handla mer än en gång till. Skönt. Gjorde en supergod (och enkel) coleslaw igår till min grilladekyckling och baconen jag stekte på - mätt! (Btw borde det komma ett mms-inlägg snart, skickade det igår!)

Funderar på att åg på bio ikväll också, biografen ligger bara runt hörnet. Ska se The dark knight som alla sett utom jag. Blir nog ikväll, resten av mornarna här ska jag gå upp tidigt, tidigt! Gäller att passa på :)

Nu går snart tiden ut här, tänkte bara titta in och berätta lite! Har föresten hittat "centrumet" och butikerna. Köpte inget! (Applåder för det!) Ska se vad jag hittar på timman som är kvar nu innan körlektionen... Går väl hem och läser lite kanske.
Ha en fortsatt skön dag! Saknar er <3

Puss å kram

Fina kommentarer
Postat av: Elina

Duktigt att du klarat av att laga mat i eh... en dag ;) söt du e darling.

puss

Postat av: Emil

2008-09-10 @ 01:01:11
Postat av: Emil

Lycka till Emmapemma :) hur skulle du överleva utan internet? ;) när du har tagit körkort är bilen all mine för övningskörning, haha :P Pusss påre!

2008-09-10 @ 01:03:30
URL: http://www.emilsdesign.se
Postat av: Elina

Miss you sweetie.. vill vet ahur du hard et och hur dieten går ju..

puss

2008-09-11 @ 09:16:06
URL: http://elina86.blogspot.com

Skriv något sött här! :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback