Blod, svett och tårar

Mamma tyckte att jag också skulle göra en latte i vår lilla espressomaskin som vi tydligen har, istället för att koka kaffe i vår hederliga kaffebryggare. Hon har köpt en liten grej som maler kaffebönor (ekologiska såklart) och sen har man "olika insatser" och man ska värma upp vattnet, glöm inte vattnet! Och sen ska man skumma mjölk, håll handen under behållaren tills du känner att mjölken blir varm, (jag är livrädd för allt som är skållhett, typ ugnar och sånt, inte minst munstycken som sprutar skållhet vattenånga) sen ska du fixa lite till, banka bort luftbubblor och gud vet allt. Sen fastnade ju det malda kaffet i maskinen också. Spruta ut överflödigt vatten bla bla bla...

Resultat: Min första egengjorda latte smakar mest varm mjölk. Skummet är dock i värdsklass (halva glaset). Om det var värt det? Eh. Jag förstår i alla fall varför en latte kostar vad den kostar på Caféer. Det är ett tårdrypande jobb!

/emma.

Fina kommentarer

Skriv något sött här! :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback