Nystart

Förändringar är bra, de kan sparka en i rumpan lite så att man blir lite mer motiverad och satsar lite extra. Det gäller många saker. Som imorgon t ex, då invigs min första vecka med plugg. Jag har inte föreläsning förrän på tisdag men ändå - det är mycket som ska läsas vill jag lova! Nya vanor (förhoppningsvis) och på onsdag börjar mitt SATS-kort gälla igen, jag frös det heeela sommaren och till råga på allt får jag nu studentpiset! Hurra för det!

Igår hängde jag med familjen, Maja jobbade på M3 så Emil, mamma, mormor och jag drog dit en sväng och på det käkade vi en korv eller två på ICA (tummen upp för Käppala-dagen) och sen drog vi till Uppsala. Mormor skulle få skjuts hem och jag såg (och tog) min chans att köpa ett par billiga ramar på IKEA (fotoväggen hägrar). Dessutom fick jag öva på körningen lite genom att köra alla hem, inkl Hugo och exkl mormor. Och när jag kom hem stod ett vas med rosa-rosa rosor på köksbordet. Älska fredsgåvor! ;)

Nu har jag precis putsat på mina nya skor som ska gå joina mig första dagen i skolan imorgon, funderar på att sitta där och plugga lite på eftermiddagen, blir så distraherad hemma! Funderar på om jag ska leta rätt på min svarta skokräm också, den är försvunnen!

Pusssss <3







/emma.

P.S. Jag är såå sugen på inredning hörrni! Tänk typ fetaste guldramen på en stor spegel, en golvkandelaber (oh yes, vi snackar kitchigt!), två Emma-fotöljer (ska berätta sen;)i guld-beige, min fotovägg och färgstarka kuddar i en mjuk, fluffig mörkgrå/brun-beige soffa... Det är bara början! 


Fina kommentarer
Postat av: leavingit.blogg.se

Jag har bara ändrat mig, jag ska läsa sociologi endast.. :)

2010-08-29 @ 20:40:34
Postat av: Emma

Aha då förstår jag :) Lycka till!


Skriv något sött här! :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback