Vardags-lunk/panik

De senaste dagarna har jag tyvärr känt av en smärre vardagsdeppighet. Jäklar liksom! Det känns som om jag är fast i nåt jäkla ekorrhjul och dessutom är medveten om det. Förjäkligt som sagt. HELA sommaren har gått och jag har jobbat sen efter midsommarhelgen, med knappa två veckor kvar här på Schenker blir det alltså H-E-L-A sommaren likamed H-E-L-A 10 veckor. Det är inte det att jag inte har trivits, det har varit jättekul och lärorikt! Så jobbet är det inget fel på, det är snarare bristen på ett break jag saknar. Lite livs-njuteri och ledighet i allmänhet. Nu känns det som om jag gått miste om sommaren, den har snuvats mitt framför ögonen på mig och jag kan inte göra annat än att chockat titta på. Eller springa runt, runt i ekorrhjulet - vad som nu är bäst vet jag inte.

Jag hann precis avsluta plugget för sommaren och började direkt jobba, non-stop. Nu kommer även jobba söndagar paralellt med veckodagarna på Schenker. Får. Typ. Panik. Är det så här mina dagar kommer se ut när jag väl börjar jobba på allvar (dock på mitt drömjobb med max 10 min pendlingsavstånd)? Upp i ottan, jobba, jobba, sen åka hem, vara dödshungrig, försöka hitta nån inspiration och laga middag (tillräckligt så det räcker till matlåda - fan vad oglammigt) och sen falla ihop som en säck på soffan/sängen. Herregud vad deprimerande! Så ska jag INTE ha det vill jag lova.

Jag ser ljuset i tunneln! Solen skiner dessutom som för att förtydliga ljuset. Hö. Jag har ju MASSOR att se fram emot i höst! Jag ska inte klaga, men ändring får det bli, annars vette katten alltså. Tjo för pigga och positiva förändringar!

Hej hej!

Fina kommentarer
Postat av: Sofie

Känner igen det där Emma! Jag orkade ett halvår sen dog jag nästan. Nu har jag insett att jag hellre jobbar lite mindre för att få tid till det där lilla extra. Det blir lite dåligt klirr i kassan men ack vad man värderar känslan i magen att vara lycklig högre. Kämpa på de sista veckorna sen blir det både New York och Toscana:)



Många kramar S

2010-08-05 @ 21:04:14
Postat av: Emma

Jaaa! Helt underbart ska det bli med "belöningen" efter allt slit! :) Nu vet jag att jag vill göra annorlunda nästa sommar! Kramar


Skriv något sött här! :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback