Mys med min darling

I går spenderade jag min kväll hos David. Väldigt mysigt! Vi gick som sagt i affärer, handlade mat, jag fick min SATC film (ska jag sluta tjata om det eller?) lagade den goda maten (Apelsin- och rosmarinslax). Sen svidade jag om till pjamas, David kokade te och vi kröp ner i soffan framför Greys Anatomy . Det var hur mysigt som helst att avsluta dagen på det sättet. Krypa in i min darlings famn och bara njuta... Det kallar jag quality time! Kärlek ♥

Äsch, jag slänger upp receptet på laxen, det är vrålgott och superenkelt!

Apelsin- och Rosmarinlax
4 port
 
4 bitar skinn- och benfri laxfilé, ca 500 g
1 tsk salt
1 krm svartpeppar
1 tsk rosmarin
2 1/2 dl Kelda mellangrädde
2 msk JO konc. apelsin juice

Gör så här:
Sätt ugnen på 225 grader. Lägg fisken i en ugnssäker form. Krydda med salt, peppar och rosmarin. Blanda grädde och apelsinjuice. Häll det över laxen. Stek i mitten av ugnen i ca 15 minuter. Servera med l ättstekta grönsaker och kokt ris.

Svajngott!

/emma.


Edit: Det blev mat kvar i går så jag och David fick varsin matlåda - smaskit!!

Fina kommentarer

Skriv något sött här! :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback