Ännu en helg...

Tänk, nu är det snart helg igen... Det är så tokigt vad tiden bara går och går och helt plötsligt har snart ett år gått. Är det det här jag ska göra i resten av mitt liv? Jobba i veckorna och se fram emot helgen, då jag får vara ledig och göra alla de saker jag inte hinner på vardagarna. Springa ärenden på stan och trängas med alla andra som också har tusen måsten den närmaste timman. Det känns så hemskt att tänka så, att bara ha helgen att leva för och känna att vardagen inte alltid är så kul. Än så länge gillar jag mitt jobb och varje dag är en ny utmaning, men tänk om jag slutar gilla det? Jag måste ju ha något som driver mig och får mig att gå till jobbet med glädje, varje dag i 100 år (känns som det).

Fast jag vet att jag kommer hitta det perfekta jobbet för mig och visst finns det mer saker att leva för än nästa helg. Man får göra vardagen till en fest och hitta på små roliga saker att fylla fritiden med. Bara man orkar upp dagen efter och inte somnar på tangentbordet till datorn på jobbet. Det hade nog sett lite illa ut...

Dags att börja leva då! /Pussar

Fina kommentarer

Skriv något sött här! :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback