Mer pix

Haha hittade bilder på mig och Tessa (hon som tar studenten nu den 8 juni) när vi ska ut i Uppsala! Vi har verkligen haft jätte kul varje gång! Var ett tag sen nu bara... Men i sommar kanske det blir lite mer Uppsala besök, bada i farmor och farfars pool? Och sommarparta lite :) Gillar tanken och det blir ett säkert kort i sommar!

Miss you and our parties :)

Humörhöjare

Visst är det dem där små sakerna som kan ändra humöret ganska fort, förhoppningsvis till det bättre och positiva. Så mitt i all denna röra hemma, med kartonger och konstiga relationer, får jag se de små sakerna. Det är ju trotsallt de små sakerna som det stora bygger på. Helheten är vad man ser, men detaljerna är vad som gör den.




Skorna hittade jag på H&M för 298kr! Vilket fynd! Behöver jag tillägga att jag blev omedelbart förälskad!? Nej, jag tänkte väl det. Hade dem för första gången förra helgen när Loijs, Lollovisa och jag var ute och partade. Dock hängde inte fötterna med i svängarna och blev väldigt ömma in på småtimmarna, klackarna underlättade inte plågan så mycket. Snygga men inga promenadskor, (nähä?) kanske ska användas till sitta-och-vara-fin-partyn? Klänningen köpte jag för ett tag sen då jag blev kär i alla hjärtan och klänningens snitt. Halterneck och knyt i ryggen. Lovely! Tänkte kombinera skor och klänning till Tessas student den 8 juni. Blir med all säkerhet en favorit i repris!



Sen har vi en bild som togs för ett tag sedan, det är lite stökit på byrån, men jag gillar tavlorna som står på den, lutade mot väggen. Köpte dem korten i Strömstad för länge sedan. Ännu ett exempel på humörhöjare!



Sist men absolut inte minst, en bild på en detalj som är ganska stor, de fina blommorna jag har fått! Njuter varje gång jag ser dem! Visst är de fina på i mitt fönster?! Tack så jätte mycket Bertil :)

Sov gott sen, det är i alla fall dags för mig att krypa ner i min nybäddade 1,20 säng och ta igen lite sömn!

/emma.

Fina färger

            


 


     

  

   
Vi i villa ger dig allt inom kök, bad och inredningar.




Jag hittar bara fler och fler bilder med inredning som jag gillar, och massa fina färger. Här är några utav dem! Idag går färgerna mycket åt pasteller, lila, rosa, grönt, metall, blommigt och massa fint. Gillar de matta tygerna och färgerna (som på kuddarna på sängen) ovan, men också raka motsatsen starka, klara och balnka ting.  Vet inte riktigt vad man skulle kalla stilen på bilderna, det är modernt blandat med romantiska detaljer och medaljongtapapeter från länge sedan i en ny modernare tappning. Ja, försök sätta ett ord på det jag försöker beskriva! :)

/emmaPastell

C'est moi?


I'm tired, give me a bed!

Jag är väldigt trött, har sovit för tok för få timmar... Längtar till ikväll och min "nya" 1,20 säng! Kanske ska bädda nya, rena lakan i den också för att lyxa lite extra ;)

Nu kaffe, hinkvis, för att klara av denna dagen. Jag borde bli mer ansvarsfull, men jag är ju inte ens 20, så det får vänta.


Sleep tight!




/emma.

***

P.S. Det är inte jag på bilden. För det första hade jag svart hår när jag föddes och för det andra fanns inte digitalkameran då :)

Hemlig beundrare?

Tydligen. Fast jag vet vem du är. Tack så otroligt mycket igen! Fick två fantastiska blombuketter med rosa och lila + gröna blommor! Så fina, blev jätte glad! Har dem här i receptionen och många undrar hur de hamnade där :)

Måste gå nu! Men oj, helt matt! Ska försöka mig på att ta en bild sen!

/emma "One of a kind"

Happy as can be

Nu är jag glad igen! Kan det bero på mina få klunkar kaffe (lite för mjölk dock). Hade jag bara en alltmänt dålig dag igår eller var det allvar? Ska försöka att inte hoppa på tåget igen, för det går i en hastighet jag inte klarar av. Ibland kan det vara en bra grej att bara kunna köra på dragläget eller max tvåans växel. Fortare än så behöver det inte gå, då hinner man nämligen uppfatta alla tecken och skyltar runt om kring, samt kolla i backspegeln då och då. Visserligen vill man kunna trycka gasen i botten några gånger, en lagom stund sådär. Synd att man inte har en teoribok inte bara till körkortet utan även till livet. Fast vem vill veta i vilken riktining man ska åka och vilka skyltar man borde följa. Lite tjusning finns det ju i att inte veta vad som finna bakom nästa kurva...

Pusss

Back to business

Jaha, vad är skillnaden nu då, idag? Känns lite avigt, men jag kan inte greppa situationen riktigt. Ska jag fortfarande fly landet t ex? Vad vet jag. I måndags kom Lotta hem från Österrike, så jag och Loijs ska träffa henne efter att jag har slutat för dagen. Blir inte till att varva ner idag inte... En annan dag kanske om fem år?

Du säger att du förstår mig och att du inte kan föstå hur jag har orkat hålla det tempot jag har så länge. Du säger att jag ska ta det lugnt och inte springa omkring så mycket och försöka pressa in saker i mitt schema. Men ändå ska jag vara dig till lags, när jag som mest behöver återhämta mig. Du säger en sak, men begär en annan. Och det är precis som det ska vara tycker du? Jag vill flytta hemifrån.

/emma.

Uppdate: Förlååt! Det ska bli hur kul som hellst att träffa dig igen Lotta! Att det har gått 10 månader (eller vad det är) redan! Snart är vi i Grekland också och dricker paraplydrinkar på stranden. Can't wait! :)

Trasig ballong

Vem skulle kunna vet vad som föregår bakom min panna, om man inte frågar vill säga. Idag frågade du, äntligen. Den här gången kunde jag ge ett ärligt svar. Ett svar som innebar att min fördämning brast och ut forsar det massor med vatten. Jag orkar inte mer, jag kräver för mycket av mig själv, alla kräver mycket av mig och jag lovar att ge dem det de vill ha, även fast jag inte kan.

När ska jag ta åt mig när någon säger att jag är duktig? När ska jag tro att jag verkligen är det? Jag kan tänka mig att jag är duktig, men jag kan inte alls känna att jag är det. Är det så att jag vill prestera? Att det är det jag strävar efter? Och när jag hela tiden ska prestera mer än jag kan och orkar, och kanske inte når mitt mål, blir jag förkrossad. Luften går ur mig, som ur en trasig ballong. Det blir bara jag kvar med en trasig fasad som inte gör någon som hellst nytta. Men jag är ju så mycket mer än en fasad, jag är full av liv, energi och ja så mycket mer. Men när ska jag se det? 

Jag orkar inte mer. Jag har sagt det förut och jag säger det igen, hoppas på en skillnad denna gången. För min egen skull. Hur ska jag kunna hitta mig själv i dimman och alla mina labyrinter om jag inte låter solen värma mig och jaga iväg alla spöken och allt mörker. När ska jag upptäcka mig själv? Om jag inte kan se mig själv, hur ska jag då kunna se någon annan?

Helst vill jag fly landet, vara ensam. Inte bo hemma, tänka på mig själv och upptäcka vad jag vill och vad jag känner. Känner mig halv, trasig, kantstött och någon stans långt ifrån hemma, långt ifrån mig själv.

Dags att kasta kalendern ut genom fönstret och ta varje dag som den kommer? Hur fan det nu ska gå till.

/emmaBehöverEttStortPlåster & EnHinkSjälvkänsla

Fika

Igår skulle jag och Lollovisa träffas i Lidingö cetrum för lite "små shopping" och snack, men när jag kom till centrum var hon fortfarande kvar inne i stan med David, de planerade för fullt sin 20 års fest som snart ska inträffa! Jag hoppade därför på första bästa buss till Ropsten och vidare till Östermalmstorg, sen gick jag till Waynes Coffie på Kungsgatan och anslöt mig till Lovisa och David, vi satt där i ganska många timmar och jag hoppade t o m över gympan! Men det var ju så trevligt :) Ska gympa idag!

***

Fan vilken hets!

/emma

Bröllop

Nej, jag har inte gift mig.

***

Måste bara kommentera något som jag tycker var så fint och ja, bara underbart. Jag följer en "mode-bloggares" blogg och i helgen fyllde hon år. Det ingen visste om var att hon och hennes fästman hade planerat att gifta sig samma dag hon hade sin "födelsedags fest". Tänk att kunna hålla något så stort hemligt! Jag som läser hennes blogg skulle väl knappast kunna märka något men folk i hennes omgivning, tydligen hade de berättat för hennes morfar. Så de var tre om det, ja om man inte räknar bäbisen i magen. Ja, så fint! Det var perfekt väder också!

Nog pratat om det, men det var ju så fint! Du kan själv kolla på Englas Showroom.

Ha en fortsatt bra dag! Solen har trots allt tittat fram nu!

/emmaRunawayBride

Barnasinnet i behåll

Igår var jag hos mamma en sväng på eftermiddagen och åt god mat, samt tårta för att fira morsdag. Mormor var också där. Hon ska hjälpa mamma att packa det sista i lägenheten innana flytten på torsdag. Tårtan var jätte god och en fin avslutning på dagen (där rök det träningspasset)! I samband med flytten håller min syster på att slänga massa saker som leksaker, gamla böcker och sånt. Så precis innan jag skulle gå hem igår kväll såg jag papperskorgen där hon slängt massa saker och där låg mina gamla leksaker! Hittade massa små saker, som hästhinder och massa små tallrikar, bestick, brödrost och muffins(plast) till mitt My Little Ponny kök som jag fick en julafton för länge sedan. Och när det gick upp för mig att syrran slängt det och säkert mycket annat blev jag ganska ledsen, att hon slängt mina saker som jag kanske ville spara! Det är väl grejen med att vara äldst, småsyskonen ska ärva det mesta, så det var ju inte helt allting. Jag fällde faktikst en tår eller två. "Jag vill vara barn igen" sa jag. "och leka med mitt kök och baka muffins i My Little Ponny -ugnen, läsa saga och greja med mina Barbies".

Barn kommer jag inte bli igen, men man kan ju alltid hålla barnet inom sig vid liv och ta fram de egenskaperna då och då, när man känner att man riktigt behöver det. Även om det ibland känns väldigt långt borta och att det inte alls passar sig att vara barnslig eller ha en stor längtan att krypa upp i mammas knä, kan det vara skönt att veta att barnasinnet finns där inne, någonstans.

***

"Undrar var mitt Barbiehus har tagit vägen?"

Balen på slottet (Skaris)

Hittade bilder från Tessas studentbal, den jag var på i mars någon gång. Tessa tar studenten nästa vecka på fredag och då bär det av till Uppsala igen, tänk hur jäkla fort det går! Men i alla fall, så här såg jag alltså ut på hennes bal. En klänning som jag hittade för det rekordlåga priset av 259 kr en helg i Göteborg (för en balklänning alltså) och skorna från min studentbal förra året. Jag kom direkt från jobbet den fredagen och blev hämtad av farmor och farfar och gjorde mig bal-fin på rekordtid. (Gillar ordet rekord idag) Det var en hel kul kväll, som slutade på Seven inne i stan! Tänk folks miner när jag dök upp i balutstyrsel, tro mig, det är inte så jag brukar se ut när jag är på krogen :) En kväll värd att minnas!




/emma



P.S. Farfar tyckte jag skulle ta med extra skor "Det gör väl alla?" " Nej nej farfar - det gör ingen!" Gissa om jag frös!

Sommarvärme

Ja, både igår och idag har det varit varmt och fint väder! Jag solade till och med idag (i bikini och shorts i en solstol - kan det bli mer sommar?) Jag solade dock inte så länge, för mamma kom med massa grejer som skulle bäras in i huset, hon flyttar från sin lght just nu, då var det inte riktigt läge att sitta kvar i solstolen när de gick förbi med massa prylar ideligen. Om inte annat så påpekade hon det...

Sen cyklade jag och Loijs till Friskis för ett svettigt MedelPuls pass (svetten rinner - lovar!), efter det cyklade vi tillbaka hem, så hurtigt! Hoppade in i duschen efter att ha återhämtat mig i några minuter, sen försökte jag välja kläder, men oj vad det var svårt denna gången! Det blev ju inte bättre av att jag kände tidspress för att jag skulle vara hos Loijs fortast möjligt. Jo, jag hittade någolunda lämplig klädsel, nya ljusrosa empire-inspirerade linnet, jeans och en vit kofta, det är ju trots allt mer kväll än dag nu. Appropå nytt linne. Shoppingrundan var mycket lyckad, ska jag nämna att jag råkade köpa fyra par skor?

Ha en skön och härlig söndags kväll!
Puss/emma

Rastlös

Nu är det officiellt helg. Jaha? Det har gått två timmar och 45 minuter sedan jag slutade jobbet. Jaha. Är jag lite rastlös kanske.

Ser fram emot shoppingen imorgon, Loijs skulle med mig på stan, men hon bangade... Aja jag är mest effektiv när jag shoppar själv :) Ska bli kul att spendera lite, men jag tog bort dryga 4000 från lönen nyss, det är min del av kostnaden till Greklands resan som börjar närma sig! Ska bli sjukt kul att åka dit! Med samma glada gäng som var i Nice förra sommaren (plus-minus en person). Kolla in vår resedagbok från den resan på www.resedagboken.se, användare: nicev29. Till den kommande Greklands resan blir det lätt ännu en resedagbok, fylld med bilder från alla våra galenskaper! Så håll utkik efter den! :D

Nu ska jag sminka mamma (börjar bli en vana) och sen ska jag sätta mig på tåget...

/emma :-*


P.S. Jag är inte rastlös längre, min helg fick just fart i rätt riktining!

Glass party

Det är dåligt med partyn egentligen, fast vi egentligen har massor av anledningar att ha partyn! Och nu menar jag inte speciella, väldigt ordnade, inbjudan-på-posten-och-uppklädd-till-tänderna-partyn. Utan de här vardagliga och mysiga små "sammankomsterna" som bara uppstår spontant och utan någon egentlig anledning. De är väl de mest roliga, mysiga och betydelsefullaste partyn, sen kanske man inte använder ordet "party" för att beskriva t ex  tv- kvällen med kompisarna. Även fast det skulle kunna räknas som det.

Så igår hade jag ett glass-och-prata-flera-timmar-party med Bertil. Vad mer behöver jag säga om det :)

Nu är det fredag och jag kan inte förstå hur en vecka kan gå så fort, eller i över huvudtaget, det är ju inte bara veckorna som går fort... Helg igen alltså, och jag är ju lite små trött... Kanske kan sova hela söndagen? För i morgon, lördag, ska jag nämligen upp ganska tidigt för att hinna till stan innan alla andra sthlmare som är där för att shoppa upp lönen. Ja ibland är man ganska o-orginell, men vadå, man kan ju sticka ut från mängden i andra sammanhang. Typ flummigast, blir hög på socker, allmänt galen och sånna saker. Alla är ju one of a kind, men ibland behöver man var som alla andra, att vara sig själv för länge kan ta på krafterna! ;)

Kan redovisa senare om jag "råkade" shoppa något (på öppet köp?) och hur helgen blev. Ha en fin fin dag!

Over n' out/emma


Shoes

Jag har gjort det igen. Jag har internet- shoppat. Men vadå? Det är ju bara att klicka lite med musen och vips så har man godkänt köpet... Denna gången blev det ett par skor från www.have2have.se, vita pumps med blom-mönster av något slag på sidan, med klack så klart! Kolla in nedan...

Klicka för förstora bilden
Puss å sånt /emma

Lillördag

Loijs är hemkommen och jag har fått kolla in hennes bilder, vi hittade då några bilder från en kväll för länge sen... Det var v 43, om jag inte missminner mig, och en onsdag då jag fått min första riktiga lön från jobbet. Tänk att det har gått så lång tid! Vi åt på Rice (sushi å massa saker), sen gick vi vidare till Oxid oh tog en efterätt, ialla fall jag och Loijs + en bailys var. Det var en hel kul kväll och dagen efter var man liiite seg. :)

Enjoy!




/emma.

Såå länge sen

Oj, när jag hittade de här bilderna i mammas dator trodde jag inte det var sant. Eller jo det har ju hänt, men att det gått så fort och lång tid sen dess. Att jag har hunnit förändras så mycket och ser ganska annorlunda ut (!). Begrunda faktumet att jag hade hellugg en gång i tiden...



Ja då tar vi en skrattpaus! (haha). Som på det sista kortet här på mig och Sara, så jag ser ut!!! Det var innan vi skulle hoppa på bussen till Uddevalla för att gå ut (jag hade precis fyllt 18), det var en onsdag men vad gör det!? Allt tydligen, jag var inne på GG i ca 10 min innan jag var tvungen att gå ut, eller blev jag portad? (nejdå;) Jag satt vid en staty, ramlade ner i en rabatt och ja... Åter till stilen, jag har verkligen hunnit med lite gran ändå under de senaste åren. En riktig hellugg (dit kommer jag inte gå igen), tona-håret-kastanjerött-eller-bara-rött-period (kommer säkert tona håret någon gång igen, men ganska myket mindre rött denna gången, sist såg det för jäkligt ut). Så många stilbyten, färgval, frisyrer och personliga val kommer att passera, vem vet hur jag ser ut om tre år? Kommer jag kolla på dagens foton och undra vad tusan jag höll på med då? Det märker vi! Tills dess, varför inte testa nya grejer? Om man inte gör det, kan man aldrig veta om det är bra eller dåligt eller om det valet man gör kan ta en någon stans man aldrig trodde att man skulle hamna. Lev farligt, och ibland med en konstig hårfärg, men det är det som är livet :)
***

Ikväll ska jag och Lollovisa hem till Lojs för lite mat, jag ska fixa en någolunda nyttig efterrätt (har skjutit upp på det ett tag nu). Efterrätten ska avnjutas till filmen En geishas memoarer, har velta se den länge så det ska bli intressant. Mamma och Maja såg den på bio för länge sen och de tyckte tjejen i filmen påminde om mig (inte det faktum att hon är japan men något annat) :) Kul kul!

Ha en härlig dag!
/emmaHappiness

P.S. Glömde en sak, Kick UF, mitt och Sandras UF företag! Några bilder ovan på när vi fixar vår moter och när vi får pris på den regionalamässan i Bengtsfors av alla ställen! Ännu en av livets glada upplevlser!

Tisdag e.m.

Nu ska jag alldeles strax stänga växeln, gå ut till mat/gympa- salen, samt övernatting- och konferensrum, för att hoppa i gympa kläderna och köra ett stenhårt styrke-pass. Laddad? Nja inte riktigt, men jag kommer att bli det och efteråt kommer jag ha mer energi än innan - endorfin-rus! Så det ser jag fram emot!

Dagen började som i förrgår, men har ni lugnat ner sig något. Har fått i väg mina utskick på ca 1600 kuvert, gjort mina fyra introboxar och klistrat etiketter, samt limmat och pillat. Jag var varit pyssel-tant nr 1 idag! När jag var mindre beskrev jag mig själv som pysslig, så det var ju inte helt fel egentligen :)

Ha en fortsatt bra dag alla (krya på dig)!

Puss å kram /emma

Two types of men, nr 2

Nu tar jag upp den där faktorn med två typer av killar igen. Lite uppdaterad info med andra ord.

De killar som är ganska på och de som är mer avaktande har något gemensamt. De har ju dig, den personen de dejtar. Och vad har du gemensamt med killen (killarna) då? Jo honom, eller "er". Jag kom på att egentligen spelar det ingen roll hur killen ifråga är, det är viktigare att man själv vill samma saker. Det är jobbigt om man är helt ointresserad och måste dras med någon man egentligen inte vill umgås med, allra minst hålla handen. Så det spelar ingen roll hur killen är i det läget, bara man gillar honom och känner att man vill samma sak. Alltså man har sig själva gemensamt, och det är väl underbart :)

Just nu gillar jag...


/emma.


Fråga mig

Vem vet hur jag känner? Ingen. Men om någon ska kunna förstå eller sätta sig in i min situation måste jag berätta om det, eller så måste jag ge ett ärligt svar när jag får frågan. Hur ärlig vill jag vara då? Var går gränsen för vad jag vill att någon ska veta om mig, hur jag känner mig? (Konstig mening jag vet, men det lät bra första gången jag skrev den). Just nu förstår någon mig inte riktigt, och tar egna förhastade slutsatser om allt. Varför frågar du mig inte istället? Har du tänkt på hur jag mår? Idag, inget vidare... Sjukt mycket saker som ligger runt mig, på jobbet och hemma. Men vad vet du? Du frågar ju inte! Och jag ska hjälpa dig. Visst, men lyssna på mig med. Jag lyssnar gärna när du pratar men det funkar åt andra hållet också vad jag har hört. Visserligen har jag haft svårt att sätta fingret på det, men om du ger mig en minut eller två så kanske jag skulle kunna förmedla det.

Så skratta inte och tänk saker om mig och mina val i livet, det har jag faktiskt inte förtjänat. Ska jag sluta berätta sånt för dig då. Bara för du har en åsikt betyder inte det att det är det enda rätta. Kanske för dig men inte för mig. Sluta med att vara den personen, för snart vill jag inte säga saker som jag tidigare gjorde.

/emma - ?

Smått och gott

Jag hittade lite bilder i min kamera som jag helt glömt bort. Eftersom den har en förmåga att göra slut på batterier förtare än jag hinner säga "smile". Så gott folk, här kommer lite av varje!



Första bilden är innan festen då jag fyllde år, sen ja, en outfit. En dags kläder för jobbet och min ganska städade hylla! (kunde inte få den rak...)

***

Igår hade jag pjamas party med Bertil, det var mysigt, oj så vi kan prata! Men vad pratar vi om egentligen? Tiden går i alla fall ruskigt fort! På ett bra sätt. Fast ikväll ska jag lägga mig tidigt så jag orkar med en jobbvecka till... En annan grej som var bra med "pjamas partyt" var att jag nu har städat mitt rum - och det var verkligen dags! Undar hur länge det kommer hålla i sig denna gången...

Ha en skön söndags kväll!
Puss/emma

Jimmy Choo

image92

Min "våta dröm" för tillfället är dessa skor jag nyss hittade på googel.com. De har ju allt, rosetter, höga klackar, rosa och sexigt svart. Ge mig en anledning att inte svimma... Jag kanske inte kommer att äga dem, men man kan ju alltid drömma.

Godnatt nr 2 /emma-ChooHolic

I hennes skor

Jag såg nyss klart filmen I hennes skor och tro mig det är en mycket bra film! Tankvärd, fin och ja så klart, det titeln lovar: skor. Jag kan inte riktigt förklara mitt behov av ett par (eller några 100) riktigt snygga sandaletter/pumps/high heels (whatever), men det finns där, speciellt just nu. (Undrar om affärerna har öppet imorgon?)

Åter till filmen. I slutet av den läser ena systern en dikt på sin systers bröllop. En dikt av E.E Cummings.

***

Här bor den djupaste hemligheten igen vet
Här är rotens rot
Knoppens knopp
Och himmelens himmel på livets träd
Som växer högre än själen kan hoppas
Och sinnet kan glömma
Och det är det under som stjärnorna spritt
Jag bär hjärtat ditt
Jag bär det i hjärtat mitt

***

God natt och sov gott. /emma

Inflyttningsfesten förra helgen

Halloj!

Nu har min halvdag tagit vid, för länge sedan om jag ska vara exakt. Slutade redan kl 13.00 idag! Direkt till tåget och mötte Lovisa för att ta en fika på det nya cafét i Lidingö Centrum. Det var mysigt, men jag kan inte rekommendera morotskakan. Kan säga att jag är en finsmakare när det gäller just morotskakor och denna var inte okej, lämnade till och med kvar en del (!) Jag och Lovisa fick snacka av oss lite, delade med mig av dejting bekymmerna (typ det som jag skrev tidigare idag). Det var trevligt och vi kom fram till att jag kanske ska hänga med till Terassen på fredag. På lördag kommer Loijs hem igen och det ska bli toppen kul! Can't wait!

I alla fall. Här är bilden från förra helgens inflyttningsfest på Birger Jarlsgatan. Älskar den där nya klänningen jag köpt. Åhh, vill ha den igen, för den kvällen slutade trots allt väldigt tidigt...


image91

/emma - Pink4ever

Har jag chans på dig?

En sak till, fråga chans och bli ihop -kategorin.

Idag kan det verkligen vara riktigt, ja till och med riktigt svårt att veta när man är ihop med någon eller ej. För det första övergav man "fråga chans" - tekniken redan i mellanstadiet. Efter det funkade "fösta kyssen" -tekniken utmärkt, när man träffat någon några gånger och sen tillslut kysstes, ja då var man ihop! Piece of cake. Men hur gör man nu då? Jag är ganska nyinvigd i dejtingen och kan inte ens hälften av alla dess regler än, det finns ju ingen hanbok eller lathund att gå efter! Vem är det då som sätter alla dess regler? Är det jag, du, tjejer, killar, samhället...? När man dejtar så dejtar man, ihop blir man först långt senare, eller? Fast nej, när jag har frågat vad "som händer" så får jag ett svar jag inte vill ha. Men vaför fortsätta dejta fast man inte vill ha ett förhållande? Stanna hemma för tusen! (haha)

Så har du svaret på det frågan, när är man ihop? Och kan man veta det utan att behöva fråga? Vet man det exakt samtidigt i så fall?

Ja många frågor att besvara, några kommer kanske förbli obesvarade... Det är inte lätt att vara singel, och som Carrie (Sarah Jessica Parker) i Sex and the city säger "Man måste gå flera mil i någon annans skor innan man kan veta något om den personens liv... Och det är därför singel tjejer behöver mycket speciella skor att gå i!"

Jag avslutar med att säga: Ett par högklackade silvriga sandaletter ska det investeras i!

/emma



                 

Two types of men

Jag ska inte kalla påstå att jag är någon expert eller kanske ens är i närheten av verkligeheten. Correct me if I'm wrong.

Det finns två sorters killar och det är varandras motsvarigheter, i alla fall när det gäller det här. Det finns killar som vet vad de vill ha och de ser till att ta för sig, de bangar inte för att ta första steget. (Ljuset i biosalongen hinner inte ens släckas innan man håller hand t ex) Sen har vi killen som är lite mer tillbakalutad och inte pressar, kanske är han bara mer avslappnad, eller kanske nervös? (Vad vet jag.) Självklart finns det ett mellanting, "mellan killar", men de är nog aningens ovanligare... De finns killar som är lite väl, är kaxig rätt ord? Och det finns såklart killar som är lagom, de vet var gränsen går men tänjer gärna lite på den. Lite i taget så det knappt märks och sen kan man inte förstå hur man hamnade i en situation man inte räknat med. (Nu menar jag hålla handen, puss på kinden m.m. ;).

Men hur ska en kille som skyndar fort och inte sparar något till senare, eller i alla fall tills man har presenterat sig, vet när han ska sakta ned? Visst kan det vara skönt att slippa ta första steget, (ja lite blyg får man väl vara?) men om man inte hunnit få en uppfattning av personen än och man helt enkelt blir ganska överraskad över en oväntad handling. Är man inte intresserad då? Men för tusan, om man träffat en person tre gånger, i det här fallet två av tre gånger på fyllan, förväntar man sig inte att det ska gå så fort fram. Eller? Är det ett "dagen ungdomar"-syndrom, som att one night stands rules osv? Då säger jag hellre att det var "bättre förr", ja kalla mig gammalmodig men hellre det än något jag inte är. Sen har väl mitt eget intresse för personen något att göra med det hela? Om jag vore intresserad skulle jag kanske inte ta illa upp, eller känna mig illa till mods? Kan ligga något i det.

Över till killar som skyndar långsamt. Visst är det skönt med en sådan kille, man tar det som det kommer och man känner sig inte automatiskt inträngd i ett hörn. Samtidigt, om man i det här läget skulle vara intresserad av denna "mindre kaxiga" typ, ligger bollen då på din planhalva? Visserligen finns det en tjusning med att allt inte händer på en gång och i 180, att man inte kan veta när något plötsligt skulle hända. Men återigen, man måste vara lite förtjust i även denna kille för att vilja ta det i den riktningen.

Min kategori Härlig-Och-Lättsam-Date(ing) har visat sig vara svårare än väntat, att hålla sig till alltså. Men det är ju egenligen inte mitt fel. Eller jo, eftersom jag inte säger vad jag vill respektive inte vill. I det här läget är det bättre att dejta en "mindre kaxig" kille (jag kan helt enkelt inte komma på ett ord för dem) då har man en enkel och lättsam inställning till dejten och man är kanske mer sig själv, har trevligt och ja en perfekt H.O.L.D. Sen hamnar man på en dejt med en kille som vet vad han vill ha och man kan inte alls slappna av. Speciellt inte om man inte vet vad man vill själv ens. En mindre perfekt H.O.L.D.

Oj, försök finna någon logik i denna text! Nu kan i alla fall jag släppa detta ämne och åtminstone försöka ha en H.O.L.D. Ha en trevlig dag, vem vet vilken typ av kille (eller tjej? Nja, det tar jag upp någon annan gång.) som dyker upp här näst.

Some, or two kisses
/emma

Lobotomi via post

Just nu tittar jag utan att se, hör utan att lyssna. Fast nej det vore ju dumt, visst hör jag vad alla säger. Men efter snart 1600 kuvert, som har fått varsin etikett påklistrad, jag har lagt dem i en IT hög och en Ekonomichefs hög. Sen ska två papper ner i varje kuvert och fliken ska vikas och tryckas till (så kuvertet stängs). Har jag sagt att det är olika papper som ska till IT- respekive Ekonomicheferna? Nej, men så är läget.  Detta galenskap har pågått större delen av dagen och jag ser inte slutet än. I morgon får jag nog iväg dem med posten. Nästa tisdag ska 800 till (samma procedure som ovan) skickas ut. Ja, närmare lobotomi än så här kommer jag nog inte idag.

***

Lobotomi nr 2

Jag fick ett mail av pappa, ett svar på dikten jag skrev till honom, jag mailade honom den idag (dikten finns här nedan). Om jag inte känt mig någolunda stark för tillfället hade jag säkert börjat gråta rätt upp och ned. Inte för att han sa nåt argt, utan för att han sa att han också saknar mig och älskar mig. Att något så självklart kan skaka om mig så rejält. För denna situation söker man gärna hjälp för att   en lobotomi gjord.

***

Puss å kram/the crazy one

Till Pappa

***
Du anar inte hur mycket jag behöver dig,
Men ändå vill du inte riktigt finnas för mig.
Vad är det som har gått snett?
Jag kan faktiskt inte fatta vad som skett.
Snälla kan du dig inte förklara?
Så jag lättare vardagen kan klara.
För jag längtar så efter dig,
Och jag hoppas innerligt du känner samma för mig.




Förgätmigej - glöm mig inte

60% Absint & 0% vatten

Det tackar man väl inte nej till? Man borde kanske ha gjort det ändå. (!)

I fredags var vi hos min "X-kollega" Maria, alltså jag å massa kollegor från jobbet åkte direkt till henne efter att vi hade slutat. Vi hade en mycket trevlig kväll med god mat och gott att dricka! Jag var ganska trött så jag gjorde det förnuftiga valet att gå hem, sov gott innan halv elva. :)

Dagen efter tog jag det lugnt (skulle ju ladda inför kvällens kommande inflyttningsfest), degade lite. Gick hem till mamma och sminkade henne. Hon skulle på 25års jubileum med sin gymnasie klass. ("Va de skojar! Så många år har det väl inte gått? Eller har det det, Emma?") Mam å jag åt sushi och sen sminkade jag henne. Hon blev dö-läcker. Sicken mamma man har ändå! Okej ska sluta skryta nu :) Efter det skjutsade hon mig hem. Jag hoppade in i Olles bil och vi åkte till Högsätras parkering för lite övningskörning. Jag är faktiskt helt okej på att köra :) Men det känns grymt långt bort att jag en dag har ett körkort i plånboken...

Hem igen. Avverkade några Sex and the city avsnitt (den serien är bara helt helt underbar!), sen ringde Lovisa och vips blev jag medveten om att tiden flygit iväg! Det var dags att krypa ur mjukis byxorna och munktröjan, för lite mer seriösa party kläder. En trevlig liten rosa klänning kanske? Jag fick så bråttom att jag inte hann äta och det mina vänner, är ett stort misstag!

På med pumpsen, party väskan i högsta hugget och sen var det bara att springa till tåget. Lovisa ringer mig när jag flåsar i uppförsbacken och säger att vi får skjuts! Nice! Jag möter upp Linnéa vid Karlaplan och vi skyndar oss till inflyttningsfesten på Birger Jarlsgatan. Melodifestivalen hade ju börjat! Vi hittade tillslut rätt och fick en rundvandring i den fina lägenheten. Måste säga att Melodifestivalen var pinsamt dålig... Men jag såg inte så mycket av den eftersom absint- shotsen tog ganska bra... När ska jag lära mig liksom? Varannan vatten kanske?

En underbart snäll Bertil kom och hämtade mig! Så vid elva någon gång anlände vi till hans lght där jag sov till kl åtta, då skjutsade han hem mig. Jag måste ha varit en ganska rolig syn, bleka ben, (ja, jag drog tydligen av mig legginsen någon gång...) vita ankelsockar med rosa och gröna prickar på. Ruffsigt hår, felknäppt trenchcoat och allmänt vinglig - fortfarande full? När jag kommer innanför dörren sitter Olle och dricker sitt morgonkaffe i godan ro. Haha, ja vad ska man säga. "Hej! Jag ska nog gå och lägga mig igen" sa jag och hasade upp för trappan.

Lördagen (efter uppvaknandet vid ett-två tiden). Ja efter nåra timmars extra sömn, lite frukost på fil samt juice blev jag sakta mig själv igen. Ett maraton med Sex and the city fick mig att se ljusare på tillvaron, igen :) Städade till och med rummet vid tio tiden på kvällen...

Veckans tips: Ät alltid innan planerad utekväll (med obligatoriskt alkoholintag). Drick också mycket vatten. Om man använder sig av dessa enkla och ja ganska simpla tips, går man inte först hem i från festen, i alla fall inte av anledningen: full som ett hus.

Imorgon bio, Next, med Marcus, han som hade inflyttningsfesten, ska bli nice! Have a nicer then nicer day!

Pusss/emma - 60%nykter

***

P.S.Bild kommer ikväll - en bild på mig innan det begav sig.

Vem har jag i mitt nät?

Som receptionist kallas man ibland "spindeln i nätet", jag ska ha kolla på allt, eller i alla fall lite av allt, men helst ALLT. Är det så med det mesta, inte bara mig, det där med allt eller inget. Det där "inget-et" betyer nog precis ingenting. Så därför väljer jag allt, när det gäller vissa saker... Eller många.

Hur stora nät har jag tillverkat och hur många? Och vem är det jag fångar? Ingen annan än mig själv kanske? Om och om igen. Eller någon som jag egentligen inte vill ha i mitt nät, eller kanske någon som finns i utkanten av nätet och som jag inte bryr mig om att "plocka bort". Sen har vi ju problemet med dem som inte fastnar, de som vägrar låta sig "luras". Men jag luras ju inte, men det jag söker söker antagligen inte alla. Nu menar jag allting, inte bara personer och relationer, utan allt, som känslor, händelser med mera. 

Men om Spindelmannen kan fånga (nästan, eller i alla fall tillslut) allt, skulle inte jag kunna göra det också? Visserligen är kanske det jag tror mig vilja fånga inte alltid det bästa för mig. Hur ska man kunna veta det förns man har fångat det? Antingen släpper man det fort som ögat eller så håller man kvar det en stund och känner att det här kanske skulle kunna vara något.

Föresten, måste man ha nät? Klarar man sig inte utan dem? Eller är dessa nät också en typ av skyddsnät, vilket i och för sig är logiskt, då relationer som vänner och familj är ett typ av skydd. Men då snackar vi kontakt-nät. Kort sagt: så finns det en himla massa nät och hur man använder eller undviker dem är upp till var och en. Jag måste bara fundera ut, för min egen del, hur jag ska använda mina nät.

/Spiderwoman


P.S.  Ja! Men så klart, Spindelmannen 3 var en mycket bra film! Se den!

P.S. 2. Hade mycket trevligt sällskap föresten!

P.S. 3. Bio är verkligen något man borde gå på oftare!



"Imse vimse spindel klättrar upp för trån. Ner faller regnet spolar spindeln bort. Upp stiger solen torkar bort allt regn. Imse vimse spindel klättrar upp igen."


Distanstagande, jag?

Nej, det är jag väl inte. Nej det hoppas jag inte! Okej, jag är inte det :) Men igår kväll hade jag tydligen ett "distanstagande sätt" (om det nu finns ett sånt ord) eller vad man ska kalla det. Det var mamma som kommenterade det, hon sa saker som: "men Emma, berätta hur är det? Varför sitter du så långt bort i soffan? Tar du avståd från mig?" :) Okej, lite av det hon sa var väl på skämt! Men jag kände mig lite "utanför mig själv" om man kan säga så, jag reagerade inte riktig och om jag gjorde det sa jag något lite smått surt, (som när mamma frågade för femtio-elfte gången vad som hände i Desperate housewives, också kallat DH). "Jag VET inte MAMMA!" (grr) Fast det är ju alltid så jag svarar när hon frågar nåt sånt om tv-program och filmer, så det kanskte inte är ett bra exempel...

Haha, summan av kademumman är att jag inte riktigt försod mig på vad jag gjorde igår... :) Utom i vissa kortare stunder. Aja, varför jag nu skulle säga det. Men mamma: Det är bra med mig och ja, jag tycker fortfarande om dig (kan till och med ta i och säga I love you) och vi ska prata massor (någongång?) i helgen! Ska inte bara snacka om det du tycker jag har hakat upp mig på. Men hallå? Får man inte haka upp sig ibland då?

Kort och gott: Ha en strålande eftermiddag och kväll! Jag ska åka in till stan och se Spindelmannen 3 med en kompis! Nice stuf.

Pusss/emma


H.H. som i Härlig Helg

Jag måste säga att jag är hel nöjd med min helg! Jag har hunnit med massor, samtidigt som jag hunnit ta det lugnt, iaf lite... I fredags var jag först inne i stan och fixade mina nagar (I know - lyxvana), sen "råkade" jag köpa två par skor, efter det åkte jag tillbaka till jobbet. De hade varit en innebandyturnering och eftersom jag inte är så bra på det (eller tycker det är kul) hoppade jag över själva spelet men var med på "eftersnacket". Vi åt gott, drack vin och pratade, skrattade hela kvällen, jag drog mig hemåt halv tolv, kände att det var dags att sova lite.

Dan efter åkte jag in till stan för att träffa Alina, huvudsakligen. Sen att jag shoppade två klänningar har ju inget med saken att göra... Alina pluggar för tillfället i Skelefteå, vi har inte setts sen i augusti förra året! Var verkligen jätte kul att träffa dig igen! Vi hann ju med en hel del, fika å shoppa, snacka en massa, uppdatera informationen kring livet och alla dess tankar :) Jag fick tillslut slita mig från stan och Alina för att åka hem, byta om och träna med mamma å brorsan. Men SATS hade stängt så det var inget mer med det. Jag åt massa bullar istället och grillade hos mamma med syskonen. Vi kollade på Blood diamond, den var väldigt bra! Hemsk, men väldigt bra, man ville inte direkt shoppa diamater efter att man sett den.

Igår söndag hade jag ännu en härlig dag, solen sken och det var sommarvärme i luften. Jag hängde på Mamma å syskonen till SATS i ännu ett försök att få träna. Vi avverkade ett Cykelpass och efter det testade vi på lite träningsmaskiner och löpbandet, jag kunde inte sluta! :) Hem, duscha, sminka sig, klä på sig en av de nya klänningarn, hoppa på tåget. På tåget satt min bror, han skulle hem till Uppsala igen, jag hoppade av i Bodal och gick en grymt lång promenad med en kompis. Över Lidingöbron, stockar och stenar (kanske inte) hela vägen till Sthlms universitet, genom Lilljanskogen, en promenad på 2½ timma! Det är bra gjort! Men med väldigt trevlig sällskap så det gick fort!

Idag en ny dag, det duggregnar lite, men det är lugnt, jag får ju använda mitt nya paraply med hjärtan på!
Ha en rikgit härlig dag!

Pusss/emma

Beyoncé Knowles rocks!

Igår var jag och Lovisa på Beyoncé konserten i Globen! Wow säger jag bara! Vilken tjej :) Hon var grym på scenen och gav verkligen allt! Från första låten till sista. En riktig cooling på bara 26 år! Många låtar kände man igen, men vissa hade man inte hört förut. Och vilken röst sen! Jag ångrade att jag inte köpte öronproppar, det hade behövts! Ljudvolymen var HÖG. Fast hur skulle jag kunna ana det när jag var på konsert i Globen senast när jag var 7-8 år och såg Celiné Dion med farmor...




Ännu lyser stjärnorna

Vilken energi jag fick! Från att ha legat lågt på energikurvan är jag nu på topp! Kan det bero på den goda lunchen, för den var vekrligen smarrig, eller ja, det kanske är detta: Jag ska åka till Sydafrika! :D Det är ett tag kvar, men i oktober ska jag åka på en änventyrsresa med jobbet! Vi ska åka till Vhembe som företaget har, en konferensanläggning med massa möjligheter! (http://www.vhembe.com/index/index.htm) En kollega berättade nu på lunchen hur det är där och så, lät jättespännande! Lite läskigt är det allt med alla spindlar och sånt... Man ska ha riktiga kängor, strumbor och byxor, inget snacka om kjol eller shorts med andra ord. Hon berättade om en flodhäst som brukade komma och dricka ur poolen, giraffer som man nästan kan klappa och elefanten som "trumpetade" när att de höll på att gå över hans promenadstråk. Jag har dock inte bestämt mig om jag vill åka till Kapstaden på vägen hem när jag ändå är där och bekosta "nåra" tusen till eller om det räcker med Vhembe...?

Redan ikväll händer något annat roligt! Jag och Lovisa ska på konserten med Beyoncé i Globen! Först ska jag gå till Lovisa och äta middag som hennes pappa har fixat, sen drar vi till globen och har en hel skön kväll! Wow, jag har kanske flyt och en nice tillvaro trots mindre pigga stunder?! Härligt! Det finns hopp och jag har de finaste aningarna om att livet har allt att ge! Fasen vad jag kan vara positiv :)

Stjärnorna lyser föralltid och för alla.

/emma.

Vad mer?

Jag vill ha massa mer! Men vad är det jag vill ha då? Oj, de grundläggande sakerna är de svåraste... Lyxproblem kanske och "Prinsessfasoner", får jag skylla på min mamma? Snälla! Hon är faktiskt liiite värre! :) Fast det har ju inte att göra med vad jag vill ha. Eller? Skämt å sido, nu över till något annat!

Helgen i Strömstad var härlig, vi hade tydligen bättre väder där än hemma på Lidingö. Så det var ju en fullträff! Har ätit ton-vis med godis och massa onyttigheter! Fy, jag som var så duktig förut och höll mig borta från allt vad socker och mjöl, kolhydrater m.m. -heter! Funderar på att lägga in mig på kak-bröd och godisavgiftning, det kanske finns lite Star Material i mig ändå ;) Visserligen klingar mitt namn inte lika bra som Lindsley Lohan eller Britney Spears på framsidan av löpsedlarna när de ska in på avgiftning. Vet heller inte om sockerberoende är samma sak som drogberoende. Men ändå!

Så för stunden vill jag ha mer kakor och mindre kroppsvolym. Hur tusan det nu går ihop!? Man kanske skulle vara kändis ändå, då skulle en PT (personlig tränare) rycka in!

Puss så länge/emma

RSS 2.0