"I fyllan och villan"

Det är helt sjukt vad saker man säger i ett "mindre nyktert tillstånd" kan låta smart och bra! Det som är ännu mer klurigt är om alla runt om kring inte har en droppe alkohol i blodet. Vilket kan resultera i ännu större skillnader när det gäller vad som är rätt att säga eller göra. Vad är egentligen skillnaden med upprymd/sexig blick och stirrande/berusad blick? Och vad är egentligen rätt att säga till någon man nyss börjat träffa? När allt handlar om ett bra första intryck.

Det var afterwork på jobbet igår, vin och tilltugg i mängder, direkt efter en lång arbetsdag! Lite lekar med flaggor, länder och nationalsånger. (Mitt lag förlorade och det beror inte, enbart på mig). Det var mycket skratt och skoj igår och vi hade det riktigt trevligt där i matsalen! Sen fick jag lite brottom så jag fick springa till affären för att hinna köpa lite frukost till i morse. Vin, springa och tramsa = överflödiga ord i affären... + ett pinsamt sms. Försökte släta över det med ett mer neutralt  sms i morse. Vi får se om jag lyckades...

I kväll blir det fest (igen) men det kommer bli av ett annat slag. Jag fyller år i nästa vecka och ikväll ska vi fira att jag snart har blivit ett år äldre (och klokare?!). Det ska bli jätte kul! Mer om hur kvällen blev får vi vänta på...

/emma.

Fina kommentarer

Skriv något sött här! :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback