Musiksmak?

Det är nog den svåraste frågan jag fått på länge. Hur kan jag beskriva min musiksmak i ett ord: Pop, rock, rap, techno, tance, r'n'b, jazz, soul, blues, heavy metall, dansband, slager... Jag vet ju ungefär vad jag lyssnar på och vilka låtar jag gillar för stunden. Men varför är det så svårt att säga det, rädd att bli dissad?

"Haha mes!"
eller nåt...

Jag gillar de där lugna låtarna med mycket känsla, men också de låtarna som man inte kan stå stilla en sekund till. Vad har jag då för musiksmak? Jag kan bara inte sätta ett ord på vad jag lyssnar på, det kan ju variera så mycket från dag till dag, från humör till humör och morgon till natt. Om musiksmak säger så mycket om en person, vem man är och så vidare, betyder det att jag är lite osäker på vem jag är? I och för sig vet jag inte alltid vem jag är, har jag desto mer att lära när det gäller musik och mig själv?

Så till nästa gång ska jag kunna ge dig ett eller två, kanske fem ord på vad jag gillar för musik. Skratta den som skratta vill, men jag kanske lär mig något om mig själv på vägen. 


                                              
    

/emma

Fina kommentarer
Postat av: Anonym

Hej :) ja vi måste verkligen ta tag i telefonen som du säger, ja fattar inte hur jag har klarat mig ! jo, ja har också en del och berätta.. nyfiken på vad du har att berätta! men då hörs vi nu nån kväll!! puss o kram

2006-11-07 @ 09:10:41
Postat av: Anna

a de va ju ja som skrev, men de förstod du säkert :) puss/Anna

2006-11-07 @ 09:11:07

Skriv något sött här! :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback