Ursäkta?

Jag trodde jag hörde fel men det gjorde jag tydligen inte. Hon som bad mig rama in 30st diplom i knäppa klipps- ramar i måndags, bad mig nu att plocka ut diplomen igen och laminera dem istället. Tydligen blir det lite mycket, och framförallt tungt att ta ned 30 ramar i metall (med jobbiga klipps x 8 + plast på varje sida av glaset) till Afrika. Det kom man tydligen på efter vi ramat in alla, vart enda ett av alla diplom! Så ja... Precis på tisdags morgon några minuter över åtta hör jag: "Emmma..? Skulle du vilja vara en ängel och hjälpa mig?" Mycket riktigt, chefens sekriterare. Det var bara att gå till vaktmästerit, sätta på laminatmaskinen och ta ut vart enda diplom ur ramarna igen! Placera dem fint i en laminat-plastficka och trycka in i maskinen. Ramarna slängde jag.

Så mycket för slitet dagen innan, inte en bra början på dagen. Fick så klart tack och senare en kanelbulle. Jag råkade nämligen ha kafferast samtidigt som en pesionerad gubbe, som tidigare jobbat på Rahmqvist och som gillar kanelbullar. Så ett plus.

Nu ska jag sova och bli utvilad till i morgon gympa på morgonen och sen är det College (konferans för säljare). Vi ska fixa allt, Maria och jag... Men vi e grymma :P

Puss å gonatt


Fina kommentarer

Skriv något sött här! :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback