Nostalgi

För tillfället befinner jag mig på Sveriges västra sida, också kallad väskusten, i staden ca 20 min från Norge, alltså Strömstad. Kom hit i lörsdags (gick upp kl 6, var inte så pigg efter "power napen" på ca två timmar, var ute innan och firade Sandra) vid 14 tiden, sen åkte jag ut på havet med Fredrik och nåra till. Jätte mysigt, solen sken och allt sånt! Frös ihjäl när båten gick i 580 (ja jag vet, det kallas knop men vad vet jag;), höll på att fara ur nåra gånger, mamma hade dött! hehe.. Men jag lever :)

Har varit fruktansvärt pollen allergisk, nyser och mina ögon vill bara klia, mest hela tiden. Pollen syns inte, men tro mig det finns där, i mängder massor och ja, kul är det inte. Kommer nog öveleva även denna vår... Träffade Karin och Karen idag! Lunchade med Karin på Park och snackade en massa. Sen gick jag på stan med Karen, shoppade lite och klippte mig för 200kr! Är hel nöjd faktiskt! Man märker att det är billigare här om man jämför med Sthlms trakterna. Har jag blivit en norrman med rikssvenska som modersmål? (Norrmännen som invarderar Strömstad, speciellt systembolagen, tror de ska bygga ännu ett, alltså systembolag = tre stycken) I alla fall. Idag är det valborg och jag trodde inte jag skulle befinna mig här då. Trodde jag var färdig med Strömstad, har visserligen 500 ton grejer kvar här, ska ta med mig lite grejer nu men det är långt ifrån allt...

Känns lite kostigt att vara här i igen, fast bra på samma gång. Man ska vara här ibland och hälsa på, njuta av saltvatten, vind, måsar (till en viss gräns och båtturer. Men att bo här året om är nog inget för mig, i alla fall inte längre.

Ha en trevlig valborg nu alla!
/emma

Fina kommentarer
Postat av: Magnus

580 knop?, det var en rätt snabb båt då (eller jättesnabb) ! ;P Å hjälp, så du lever farligt Emma! Men det var ju bra du höll dig i båten!! Det hade ju blivit väldigt kallt om du ramlat i!! :( Låter ju som du haft det mysigt i Strömstad tycker jag! :) Lite västkustkänsla med norska influenser! ;) Puss å kram! /Magnus

2007-05-02 @ 08:58:59
Postat av: Fredrik

Va tvungen att gå in å läsa lite på din blogg. Du skriver bra emma. intressant läsning:) nu ska jag leta efter utbildning i grafisk design hade jag tänkt. fick ny om en i grebbestad som startar i höst men får se. Ha de bäst. puss å kram

2007-05-02 @ 13:22:41

Skriv något sött här! :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback