Valborg

Det går så otroligt fort! Nu är det en lång helg till! Mamma, Olle och jag funderar på att åka till Strömstad över helgen. Jag har 1000 000 tals prylar som ligger å skräpar på en vind. Denna vind är också fullproppad med ägarens (till vinden) prylar! Så när han flyttar in till sin lägenhet igen på måndagen, får vi fixa allt på tisdagen? Men det är ju då vi ska åka hem... Hinner vi med det vi ska göra då? Får snacka med mamma lite!

Sen ska alla mina prylar förvaras i en liten "låda", för i det nya huset finns ingen källare eller vind och det betyder mycket litet förvaringsutrymme... Vi är sju pers när vi är alla! Det här kan orsaka problem. Så Emma får ha sina ägodelar på annan ort, i avkroken Strömstad av alla ställen. Kommer jag någonsin "bli kvitt" den staden? I wonder...

Sen har jag blivit erbjuden sovplats (det kunde ha blivit problem, om jag inte ville tälta förstås) och en båttur och vädret är fint. Ut till Koster! Hoppas det är strålande väder! Lite mysigt ändå att komma till Strömstad igen, den lilla staden. Fullproppad med norrmän och fiskmåsar, och ca 9000 invånare (dubbelt så många på sommaren, alla norrmän!)

Nu blir det lite eftermiddagsfika, baserat på vindruvor, grönt te, vatten och trevligt sällskap!

Kramar å sånt /emma.

P.S. Trots alla missöden idag (se inlägget nedan: Slarver!) Så är jag väldigt uppåt, glad och ja, positiv?! Solen har börjat skina och snart ska jag trippa hemmåt. Kanske förbi ICA och skämma ut mig :)

Fina kommentarer

Skriv något sött här! :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback