Höst i luften

Som så många andra redan märkt så är hösten på ingång, det är svalare i luften, solen värmer inte lika mycket som den brukade. Man rent av fryser lite när solen går i moln. Det är alltså dags att börja klä sig lite varmare och det är ett välkänt faktum att koftor och jeans värmer mer än kjolar och klänningar... Jag ska dock inte överge min förtjusning för vida kjolar och söta klänningar, men det får bli lite "vintrigare", alltså inga blommor och bara ben, snarare tjockare leggings och stövlar. Längtar nästan efter att ta fram mina högklackade stövlar som ligger i sina kartonger under sängen (bland mina elaka under-sängen-troll). Något annatjag ska försöka hitta denna månad är ett par stövlar utan klack för att gå lite längre promenader i vinter, än vad man kanske kan gå i 10cm klack :)

Dagens skofråga (om det finns något som heter så) är vilka utav dessa skor (nedan) som jag ska ha? Har köpt de till vänster, men var inne på de högra med knyt först. Vilka ska jag ha? Risken finns att de jag äger just nu kan ge mig skavsår. Hjälp mig! Vilka ska jag köpa/behålla? Självkart är skorna snyggar på fötterna i verkligheten, dessa bilder gör dem inte rättvisa ;)



***

Dagens outfit var så fantasilös att jag inte ville fota den. Men okej, om sanningen ska fram så hann jag inte ta nån bild. Stod princip i underkläder tjugo i åtta och det är vid den tiden jag ska gå. Ehhh - hjärnsläpp - kaos - va f-n ska jag ha på mig? - moment. Satt på mig mina nya svarta jeans, den nya lila koftan (trots att jag hade den förra veckan - OMG!) de nya ballerina skorna, som förövrigt matchade koftan perfekt med sin mörklila färg, samt mitt sko-fjärils-guldiga halsband.

- Jag vill shoppa meeer...
- Sök hjälp!

Fina kommentarer

Skriv något sött här! :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback