Konfirmation, Sala, Kristina kyrkan

Min lilla syster yster Maja konfirmerade sig igår och vi åkte till Sala (en håla utanför Uppsala) och Kristina kyrkan. Jag åkte med pappa, farmor, farfar och Emil eftersom jag sov över hos pappa från natten innan. Gick upp vid åtta nån gång och var väldigt effektiv på "göra-sig-fin-som-en-vårdag" fronten. Fick just detta bekräftat när mamma sa "Där är som vanligt vacker som en dag" ;) Tack mamma!



Kyrkans tak och altare. Alla kofirmader, en psalmbok och program. Jag och mamma. Maja och två tjejer som sjöng en sång (Maja längst till höger).

***

image420

Konfirmations looken...

Efter kyrkan åkte vi hemåt för att förbereda för mottagningen med diverse släkt. Dock bara mammas sida av släkten, pappa och dem ska ha en separat mottagning nästa helg på lördagen. Vi får se hur det slutar...

Vi var och kollad på huset igår också, värsta långpromenaden på nästan två timmar. Kusin Daniel och hans sambo, mormor, moster Stina och hennes kille, bror Emil och syster Maja, mamma och vovve Hugo. (Missat någon?) Alla klättrade in i huset och gick upp på övervåningen och så, det kommer nog bli väldigt fint när det är klart. Den 12 december tror jag att vi får flytta in. Spännande! Jag sprang sista biten hem för jag var så törstig... Hade ett missat samtal och några minuter senare var jag on my way på äventyr ;)

Ha en fortsatt härlig söndagskväll med solen!
Pussar /emma.

Fina kommentarer

Skriv något sött här! :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback