Leende fredag

Jag är på förvånansvärt bra humör, om man tänker på omstäningheterna... Tack för stödet Mickey, Mickey Hey! Men de är en ny dag och solen ska skina! I alla fall om man ska tro kollegornas resonemang igår. Hoppas på det för jag drog på mig något sommrigt, man får liksom passa på innan det blir lite för kyligt. Visserligen kommer jag inte sitta ute i solen mer än på lunchen och möjligtvis rasten, men vadå lite sommarfeeling har ju ingen dött av! Blåser dock kallt rakt på mig från fläkten här i receptionen - burr!

Well well... Söta kollegan kom förbi med två kort på mig idag, som hon tog när vi var på sommarfesten på Husby i Söderköping i maj någon gång. Vi tog nämligen en morgonpromenad innan frukosten på hemresedagen, vi gick ner till vattnet och hon tog ett kort på mig på bryggan, man ser slutet på sjön och där speglar sig alla träd i vattnet och vattnet är helt stilla och klart. Ja en riktigt fin bild, juste jag är med på ett hörn ;) Anledningen till att jag ens följde med på denna promenad är att jag "råkade" gå upp en timma tidigare än tänkt. Det är så typiskt mig! Nån gång varje år händer det! Och just denna morgon, när jag var dödstrött efter dansen å festen kvällen innan, när jag inte ville något annat än att sova vidare - ja då ställer jag klockan en timma tidigare! Drar mig upp ur sängen (den varma goa sängen) och in i duchen... Ser kollegan utanför huset och springer efter henne, hon ser frågande på mig och säger "Vad gör du upp nu?" Ehh.. "Vadå? Vad är klockan då?" undar jag. "Ja halv åtta" Fan. "Va? Inte halv nio??" Okej. Jag har officiellt gjort det igen! Jag fick i alla fall ett fint kort, i pappersformat och det är lite speciellt om man tänker på att vi lever i en rätt så digital värld. Appropå det ska jag nog framkalla lite kort från Zakynthos snart...

Ha en härlig fredag!
/emma.

P.S. Nu är jag där igen (en annan sak än "nötighets-faktorn" - dagens ord?), jaha... Inget mer än så? Eller är det det? Jag borde verkligen lära mig nån gång! Ska jag fråga? Med risk för att det blir tredje gången gilt? Att du var på när det gällde det är ju en sak, men den andra biten då? Baah!

Fina kommentarer

Skriv något sött här! :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback