Namnsdag

Jag har glömt något stort! Nämligen att jag hade namnsdag i fruntimmersveckan (hur det nu stavas), båda två av mina namn faktiskt (Emma och Johanna). Mamma, mormor, moster och syster Maja samt jag har namnsdag var och varannan dag den veckan och vi har alltid firat dem dagarna med buller och bång. Eftersom en viss Emma fyller så sent som den 15 november är det tråkigt att inte få anledning att äta tårta mer än då. Därför köper vi presenter och bakar tårta alternativt fikar på ett café. Alla var utflygna ur huset de dagarna jag hade namnsdag och därför fick jag mammas paket när vi var hemma allihopa. Jag fick två underbara ting...

image573



För det första: Fjärilar, för det andra: rosa och fina färger, för det tredje: verktygslådan är snart komplett. Låt mig förklara det sista. När jag fyllde år förra hösten fick jag en hammare av mamma, med blommor på och allmänt rosa. (Svimmade nästan när jag fick den). En annan grej som är bra med den hammaren är att det finns skruvmejslar i den, som blir mindre och mindre ju mer man skruvar bort. Den minsta är i Barbie size. Jag pep av förtjusning när jag upptäckte den! I alla fall. I påskas fick jag en tång (verktygstypen av tång, inte pincett eller liknande) i matchande blommor och rosa. Nu fick jag denna saxen, det är inte riktigt samma mönster på den, men blommig och rosa lila är den allt. Det enda jag behöver nu är en verktygslåda med blommor och jag kan i princip flytta hemifrån! (Igen).

/emma.

Update:

Här är mina omnämnda verktyg!

image575


Fina kommentarer

Skriv något sött här! :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback