Ö-hälsan nästa

På "internspråk" här på kontoret kallar vi Östermalmshälsan för just Ö-hälsan. Det är en förmån vi har här på kontoret att man får gå dit om man känner sig krasslig eller sjuk för att kolla upp vad det kan tänkas vara, kostnadsfritt. Ja, att vaccinera sig och så för man nog pröjsa själv...

Jag har inte blivit bättre i halsen och jag får svårare att svälja, ganska påfrestande att sitta i en växel också när man ska prata hela tiden... Ringde därför till Ö-hälsa efter kl 8 i morse och sa vad problemet var, jag fick en tid kl 11 idag! Snabba ryck! Kollegorna här är så gulliga! Någon föreslog att jag skulle fråga en kille på lagret om han inte skulle åkta förbi Ropsten idag och det visade sig att han skulle det. Han ändrade till och med sin tid att åka för att skjutsa mig - hela vägen! (Det kan ta sin lilla tid att åka dit, med tåg och buss och gud vet allt!) Nu ringde vaktis och erbjöd sig samma sak! So sweet! Jag gillar verkligen personerna jag jobbar med, man ställer upp för varandra och ja, det är ju kollegorna som gör arbetet roligt att gå till!

Snart ska jag åka och få min "dom". Puss å hej så länge!

/emma.

Fina kommentarer

Skriv något sött här! :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback