Sökes: Värme

Luften är krispig och klar, det känns friskt att andas och hösten känns närmare än förut. Man andas en helt annan luft på hösten än under sommarhalvåret, det känns som "ren" luft på något sätt. De bästa höstdagarna är när det är helt vindstilla och solen skiner, då man nästan kan ta på luften man andas in och solstrålarna liksom silar genom den. Trots att hösten är en förtjusande årstid längtar jag ändå till värme, kollade på bilderna från Zakynthos här om dagen och det känns som det var jätte länge sedan vi åkte dit, solade, badade, hade det underbart - längtar tillbaka!

En grej som slog mig är att jag ska till Sydafrika i oktober med jobbet! Och där är det garanterat varmare än vad det är här hemma den månaden! Det ska verkligen bli jätte kul - tänk vilken upplevelse! Jag ska också få spendera några dagar i Kapstaden! Ska dock vaccinera mig och det ska man göra sex veckor innan man åker, har jag sagt att jag är lite spruträdd? Det är ju läskigt och gör ont och personen (oftast sjuksköternska) som ska sticka (nålen) i mig, brukar försöka babbla om något annat, fråga massa "bäbis frågor". Som t ex innan jul när jag var på ö-hälsan och skulle göra en "nyanställnings-undersökning", då skulle sjuksköterskan ta blod från stackars mig och dialogen såg ut ungefär så här:

Syster: Vad ska du göra i jul då?
Jag: Ska till Teneriffa.
Syster: Jaha, vad roligt! Vilka åker du med?
Jag: Familjen.
Syster: Det låter ju härligt, har du varit där tidigare?
Jag: Nej.
Syster: Jaha, vad jobbar du med då?
Jag: Receptionist.
Syster: Det låter ju roligt... Jag hittar inget blod här, jag får ta andra armen istället...
Jag: ... Okej... *panik i rösten* (andas lugnt, andas lugnt)
Syster: Dåså, vad ska ni göra på Teneriffa då?
Jag: .........Sola?

På samma sätt fortsätter dialogen mellan sjuksyster och mig när hon massakerar min andra arm, stackars, stackars lilla armveck (båda två av dem)!

Nu ser jag så klart fram emot denna vaccination som består av två sprutor, hepatit (nån variant av den, finns typ A, B och C) och en annan spruta vars "sjukdom" jag inte tänker berätta, mohaha! :) Kostar ca 450kr à spruta. Nästa månad får det bli, då lönen trillat in. (jag vet, jag är hopplös!) Längtar verkligen ihjäl mig... Ehh... Inte.

Kanske en ny reseväska med tillhörande beautybox? Vem vill inte vara chic på flygplatsen? Dessa väskor hade passat mig bra, någon som inte håller med? Mums (om man kunnat äta dem alltså...)!

image791

Fina kommentarer

Skriv något sött här! :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback