Som hittat!

Tamtamtaaa! Emma har gjort det igen, JA! Hon har (trumvirvel) shoppat! Tro det eller ej, men inte för hela lönen! (Än så länge.) Jag har gjort av med lite drygt 2000kr, fick hjälp att räkna ut det så det inte skulle bli eventuella avdrag, (har inte räknat med fikan och SL-kortet...) utan rätt och slätt fullt riktig uträknat. Tack Henrik ;) Jag har dock kommit på andra tankar när det gäller ett par av jeansen jag köpte idag, ska jag verkligen ha dem? De var inte dyra, men de kan komma att töja sig i benen, asså på låren under rumpan, jag kan inte ha en mindre storlek för min "ljuva" rumpas skull, men ja, stretch har ju en förmåga att töööja sig. Hum. Sen vet jag inte riktigt med ett par av skorna, stövletterna, dem bytte jag i sista sekund mot ett par andra jag köpte tidigare idag. Samma modell ungefär men med snörning (sidenband) frampå istället, aningens skönare var de med snörning också... Ja, ska nog sova på saken som mamma brukar säga. Överlag så har jag fått mycket för lite pengar och är helnöjd!

Dagens shoppingoutfit: (jag snackade i mobilen med headset när jag tog bilderna om du undar vad sladdarna gör för nytta.)



Dagens shoppingfynd:



Den lila klänningen kostade bara 199 (!), jeansen på bild 2 är de jag är lite osäker på, de svarta ska jag behålla, endast 200kr! Friis & Company väska på Majas axel (vi köpte likadana) på REA, en svart kofta från VILA - myspys! Stövletterna som jag är också osäker på, men de billiga ballerinorna ska jag behålla - endast 180kr! En gratis påse/väska som jag fick när jag köpte stövletterna på DinSko. Hon i kassan frågare "Rosa eller grå?" Jag nästan skrek "ROSA!" eh.. Hon sa: "Såklart..." som att hon kunde förstå det, hade ju trots allt en rosa tunika/klänning dagen till ära ;)

***

image765

En bild när Maja och jag fikade på John Chris och jag är förvånandsvärt glad om tänker på de lilla incidenten som inträffade strax innan...

Jag ska nu berätta: Jag beställde en sedvanlig kaffe-latte och en ceasarsalld. Latten fick jag på en gång, på en bricka som jag tog i händerna (som redan var överfulla med diverse kassar och väskor) ställde ifrån mig den på bänken där de hade besticken och servetterna. Jag tänkte taken att "nu får jag inte välta glaset, eller komma åt brickan". Mycket riktigt. Jag stöter till brickan och glaset ramlar, häller ut sitt innehåll över mig, alla påsar, golvet, fötterna och ja, håret. Det är inte sant. Men tyvärr så är det det, det kom personal som torkade upp och sa att de skulle fixa en ny latte. (Vilka änglar - jag älskar det caféet!) Jag återhämtar mig sakta, börjar torka av mig i ansiktet, håret, på benen och lite varstans. Beundar kaffefläckarna som snabbt sprider sig på kläderna. Underbart. Jag blir dock inte knäckt för det utan går ut och sätter mig vid bordet där Maja väntar. (Jag fick nämligen fika och shopping sällskap av henne idag - helmysigt.) Jag är fortfarande förundrad över att jag min tanke att jag kanske skulle spilla ut latten blev till verklighet. Salladen och latten (när jag väl fick den) var i alla fall god och det gav mig energi att fortsätta shoppingen...

Ha en najs kväll!
/emma

Fina kommentarer

Skriv något sött här! :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback