Stress vs. Lugn

Att ha lugn och ro är väldigt skönt, men det finns en risk för att man lägger den slöa sidan till och tänker "det hinner jag imorgon... eller någon annan dag". Är det stressigt och mycket att göra vet man inte var man ska börja och har flera bollar i luften samtidigt, man vill mest av allt få en lugnt liten liten stund. Jag tycker i och för sig att det är kul att jobba under stress, att veta att jag har koll även i stressade situationer, jag kan få ett litet "rus" av det. Men när stressen övergår i något långvarigt, att man aldrig hinner hämta andan emellanåt är det en annan femma, då blir man lite lättirriterad och vet inte vad man ska göra när det är lugnt i 5 minuter. Om det ens blir lugnt och stannar upp någon gång... Hur vill jag ha det så? Stressat eller lugnt? En blandning kanske - lagom? (Snacka om utnött ord.)

Vad gör jag här när jag nu har så mycket att göra? Jo, det kanske är mitt sätt att koppla av och pausa, för att sen ta den nya energin och ta tag i resten av alla jobbmoment. Kort och gott. Men jag har ju en fika att se framemot efter jobbet. Sen är det bara fredagen kvar med pyssel och plock. Heeeelg!!

Tills dess... Ja nu är det dags att jobba igen!

/emma.

P.S. Delmoment 2 är här, för att stanna hoppas jag inte....


Fina kommentarer

Skriv något sött här! :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback