Första (kalla)natten

Nu har vi sovit en natt, första natten, i det nybyggda huset! Kallt för min del. Mitt rum var som ett kylskåp i morse när mamma kom och väckte mig. Resten av huset var mer som en bastu, snacka om konstigt. Jag gick alltså upp vid åtta (insane va?!) för att åka till gamla huset och hämta en tavla och lite annat skräp som jag glömt kvar. Mamma och Olle hade glömt kvar desto mer och jag fick rycka in även där, så först två timmar senare fick jag åka hem till huset igen och äta frukost. Jag hade bara gått rakt upp ur sängen när hon väckt mig så jag hade nog skrämt vem som hellst med min nyvakna look :)

Nu har jag värmt mig med en dusch (dock lite nervöst, vi har inga persienner för fönstret i badrummet än + att duschkabinen saknas. Grannarna har alltså full insyn - alltid lika spännande) sminkat mig och klätt på mig lite myspys-kläder. Nu har jag kopplat upp mig igen med 3-modemet och dricker en kopp kaffe. En liten geisha-kola, eller förlåt, tre stycken har försvunnit på något mirakulöst sätt. Nyss var en Modern Living-kille (Modern Living är de som designat och byggt huset) här och fixade värmen i mitt rum. Som sagt var det ISKALLT i mitt rum, jag sov med yllesockar, byxor, t-shirt och kofta, täcken och filtar. Nu är det i alla fall på väg att bli varmare och bara det är ju en värmande tanke!

Snart kommer min darling och vi ska vidare på den där glöggen hos Jonas, ska bli najs! Vet inte vad han har att säga om min röra bara haha.

image1620

Denna mössan hade behövts i natt...

Puss på er sötnosar och ha en mysig lördag!
/emma.

Fina kommentarer

Skriv något sött här! :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback