The golden compass

Igår var jag lite piggare, idag är jag desto tröttare! Var på bio igår med min babe, vi såg Guldkomapassen och visst var den bra! Den var riktigt bra! Älsklingen fattade inte så mycket, men jag kom ihåg allt från när jag läste böckerna. Det är en triologi av författaren Philip Pullman vars böcker jag har läst, detta var första filmen baserad på första boken. Även fast man brukar säga att böckerna är bättre än filmen, blev jag inte besviken! Ohh. Jag gillar fantasy! Grym. Se den!

image1646

Vi gick på nio-bion vilket ledde till att klockan blev en del, typ elva, och när väl jag kom till Ropsten fick jag vänta en halvtimma. Och väl på tåget ska ju allt vara bra, men icke. I AGA fick alla gå av tåget och vänta på ersättningsbussar då det var något växlingsfel i Skärsätra - pain! Alla passagerare stod och huttrade i väntan på bussen. Efter kanske tjugo-tjugofem minuter kom bussen! Då säger busschaffisen att han bara kör till Kottla och att vi där ska hoppa på ett tåg mot Gåshaga. Meh! Ja, tåget kom tillslut det med, men då ska vi vänta på att vår buss hämtar några andra. What liksom? Ja om man summerar detta tog det två timmar för mig att ta mig hem. Jag stupade lite efter kl ett. Trött är bara förnamnet.

En dag kvar, en dag kvar, en dag kvar till helgen...

/emma.

Fina kommentarer

Skriv något sött här! :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback