Teneriffa

Här är ett litet urval från bilderna som togs under den underbara semesterveckan på Teneriffa!


Bilder på Emil och mig på flygplanet och bussen. Jag utanför hotellet, med min lillasyster Maja och mamma. Och inne på hotellet. Ganska bleka och trötta efter den sex timmar långa flygturen.


Efter första middagen på väg hem till hotellet, mätta och belåtna. Från vänster, jag och Maja. Sen är det övriga familjen (minus mamma och Emil - bakom kamerna).


Fortsättningsvis, andra dagen med sol och bad och ännu ett restaurangbesök. "Emma goes crazy" i sängen innan vi skulle ut och äta ;)

 
Tredje dagen på nästan samma, underbara vis :)


Denna dagen åkte vi till en djurpark som tydligen är tredje generationen från Sea World i Amerika. Såg späckhuggarshower, samt sjölejon och delfin shower. Jätte kul! Verkligen värt att se! Bilden på mig med det gröna i bakgrunden var påväg tillbaka till bilen.


Det var dags att åka till Spaniens högsta punkt, som råkar befinna sig på Teneriffa. El Teide. Vi åkte på serpentin vägar upp i det oändliga, många snäva svängar och lock för öronen på vägen upp (samt på vägen ned). På den andra bilden syns linbanan som tog oss ända upp till toppen, 3 718 meter upp var jag! Sen ni som undrar varför jag hade handduken på mig, hade inte direkt packat varma kläder och uppe på Teide kan det vara ganska kyligt, ett X-antal minusgrader. Sista bilden är tagen på Teides topp, bara 50 meter kanske upp till kratern, men man skulle ansöka om tillstånd för att få gå dit upp. Luften var tunn och det var väldigt ansträngande att andas!


Sista dagen innan vi skulle åka, pressa på stranden och äta en middag i stadsdelen El Cristianos. Underbart varm dag och en capuccino på ett strandcafé innan vi vandrade tillbaka till hotellet för att packa i ordning och göra oss snygga för middagen.


Innan bussen kom låg vi vid polen och lapade sol, innan vi gick på bussen. Första bilden; Emil o jag på bussen. Sen vi syskon på flygplanet och en skadad mamma. En (manlig) flygvärdinna hällde kaffe på mammas fingrar, så hon fick till föjd av det tröstande champagne och två lotter (nitlotter dock)

Det var min vecka mer eller mindre. Kom hem med en härlig brun färg och ett ganska stort barskåp;) Härligt härligt! Hoppas ni som hållt till hemma har haft en toppen Jul och ett Gott Nytt År!

Massa varma kramar/emma.

Fina kommentarer
Postat av: Magnus

Va mycket fina bilder! :D Det ser ju ut som att du har haft det underbart Emma! :)

2007-01-01 @ 21:07:25

Skriv något sött här! :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback