En dikt från sängkanten

På kvällen och eftermiddagen idag har jag tagit det mycket lugnt. Började med att sitta framför datorn, chatta, skratta, muttra lite och blogga. Ja, allt utom att städa mitt rum. Hum. Sen stoppade jag i en DVD i datorn och började kolla på lite Sex and the City, nu sex avsnitt senare sitter jag här på sängkanten igen och ja, sova snart kanske? Mamma och Olle ska med ett flyg som går kl 03 nån gång, de ska till Zakynthos de med! Dem blev så inspirerade av att vi bokat resa dit så de tog sig en restresa/sista minuten. Vi är bara där två-tre dar samtidigt och de ska bo en bit bort. Så tjejer: ring mamma om ni behöver bärhjälp när Emma däckat ;) Nja, ska nog skona dem (Mamma och Olle alltså)!

I ett av avsnitten jag såg idag skrev Carrie en dikt som hon läste upp på en väns bröllop. Kunde inte låta bli att skriva ned den...


***

His hello was the end of her endings
Her laugh
was the first step down the aisle
His hand would be hers to hold forever
His forever was as simple as her smile
He said she was what missing
She said instantly she new
She was a question to be answered
And his answer was I do

***

Hans hej var slutet på hennes slut
Med hennes skratt kom altaret närmare
Hans hand var hennes att hålla för evigt
Hans för evigt var enkelt som att se henne le
Han sa hon var vad han saknat
Hon visste med ens vem han var
Hon var en fråga att besvara
Och hans svar var Ja


***

Jag skrev ned dikten på engelska och svenska men det klingar lite bättre på engelska, inte riktigt samma sak på svenska. Men när jag läser texten för mig själv hör jag orden Carrie läser på engelska, jag har nog sett alla avsnitt ganska många gånger. Det är kanske inte så konstigt att jag kan många repliker utantill...

Dags att sova för imorgon är det fredag och sen är det semseter igen! Ska bli så skönt, måste packa lite som jag tidigare sagt - men det hände liksom inte idag... God natt och sov gott!

/emma.

image365

Sarah Jessica Parker som Carrie Bradshaw

Fina kommentarer

Skriv något sött här! :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback