"Prylar is the shit"

Imorse när jag stod i badrummet och sminkade mig hörde jag plötsligt något som pep, högt och hela tiden och alltmänt jobbigt. Först tänkte jag att det var min väckarklocka men den hade jag stängt av... Springer ned till hallen och undar om det är inbrottslarmet som har gått?! Sen tittar jag på brandlarmet och känner mig allmänt (ja jag vet allt jag skrivit allmänt två tre gånger nu) skräckslagen - tänk om det skulle brinna någonstans?! Springer upp till övervåningen igen och knackar på mammas och Olles dörr för att rådgöra med dem (ja de sov, det kallas tydligen semester.) Olle föreslår att det är en väckarklocka nån stans i huset, jaha, så jag går ned igen och försöker lyssna på var det ihärdiga pipandet kommer ifrån. Jag spårar ljudet, det låter nerifrån källar-planet, eller? Mycket riktigt där ner piper det olidligt högt från en väckarklocka. Det var Olles yngsta som har glömt den på, hon åkte nämligen på kollo i tisdagsmorse och hade glömt att trycka av den. Morgongympa i alla fall upp och ned för alla husets (två) trappor. Weee! (Inte)

Sen slog tanken mig, om det skulle ha brunnit då? Det är typ en av mina värsta mardrömmar! Vad skulle man rädda först? Ja, förutom människor och djur, prylar och sånt. Var skulle jag börja? Jag kanske är lite materialistisk, för jag kan inte välja bara en favorit pryl, inte en chans. Kanske denna datorn, kameran och handväskan med innehåll, kläderna, SKORNA, necessären och... Och, och... Ja helt omöjligt. Det får helt enkelt inte utbryta något kaos som det! Skönt att ha det avklarat:)

Outfit för växlande molnighet, blåst och regn (sol?)



Favvo koftan just nu, från Lindex
Rosa/rött linne från Zara
City shorts från VILA
Halsband i silver med stort hjärta
Flip flops från DinSko

Sen kollade jag på och såg att den var kvart i - ooops. Då var det dags att springa till jobbet!

Hann dock med att ta en "hår-look" bild på vägen, tog den liiite kortare vägen genom skogen, annars tar jag den vanliga vägen med asfalt och så... Fasen vad väsentligt! ;)

Dagen gick väl ganska segt som vanligt, inte många samtal att svara på och nu har min vikarie för kommande två veckor börjat svara i telefonen så jag behöver typ inte göra ett skit. Kanske att vi kan städa rummet bakom receptionen, kanske...

Ha en skön eftermiddag och kväll allihopa!

Pussar å kramar/ /a.k.a emma

Fina kommentarer

Skriv något sött här! :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback