Summering

Efter en veckas semester har det blivit söndag och imorgon ska jag upp och jobba som vanligt igen. Känns ganska konstigt, har inte riktigt fattat att jag har haft semester heller, har jag det? Har jag varit ledig nu alltså?! Oj då.

Hann med en del i Strömstad, men planerna på att fixa på vinden där alla mina pryla är hände liksom inte. Hum. Träffade Alina i fredags, vi åt på Park och köpte lite godis som vi avnjöt till en film, Stolthet och fördom, åhh den var bra! Sen i lördags innan jag åkte till Resö träffade jag Karin! Lite flum bilder på Alina och mig när vi skulle äta här nedan.



Sen bilresan igår, var väldigt skoj på slutet, jag och mamma rockade loss till en gammal goding. Har det på film, men jag har en känsla av att mamma inte skulle uppskatta om jag la ut den på nätet. Lägger ändå in en tvivelaktig bild på henne, har en anledning att hämnas, se texten under bilderna ;)



En ganska "kul" upplevelse i går. Jag åkte buss från Strömstad till Kragenäs Vägskäl, där skulle mamma hämta upp mig för att skjutsa mig till stugan. Det går inte att gå där ifrån, allra minst med packning, "bara" 10 kilometer eller så. Ringer mamma och hon har inte åkt än, nehe, hon säger åt mig att börja gå. För hon vill inte köra ut på stora vägen.

"Men mamma det regnar och jag har massa packning"
"Har du inget paraply?"
"Nej mamma, det har jag inte och hur skulle jag hålla det om jag haft det, har massa packning!"
"Börja gå i alla fall, det är väl bättre än att stå stilla?! Jag kommer snart..."

Jag visst, man lyder ju sin mor och börjar gå, det regnar på bra, efter några meter slår regnet ner som spö i backen. "FASEN VAD JAG ÄLSKAR DIG MAMMA!" Jag har min kära dator med mig och datorväskan klarar kanske inte så mycket regn?! Jag ställer mig tillslut på en liten avtagsväg och öppnar min jacka för att gömma datorväskan där. Bilar åker förbi mig och kollar på den "knäppa tjejen som står i regnet med en bag och två påsar, samt datorväska under jackan". Haha. Jag stod och asgarvade, det var så jäkla komiskt. Tillslut kommer Olle. "Varför står du här?" undrade han. "Mamma sa åt mig att börja gå..." svarar jag.

Efter denna traumatiska uppelvelse undar man kanske om jag är mentalt återställt, och ja jag tror det. Ska på bio med Felicia ikväll! Så jag kommer nog återhämta mig sakta men säkert... Det är ju trots allt Harry Potter vi ska se! Den verkade minst sagt lite små läskig! Kanske får hålla nåns hand? ;)

Puss å kramar/emma.

Fina kommentarer

Skriv något sött här! :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback