Festen på slottet

Åh, vad fint det var på Husby Säteri! Det var verkligen ett slott, jätte stort med massa gamla möbler och stora speglar. Konst på väggarna och högt till tak. Det som gjorde det hela lite mer modernt var Exit skyltarna och pappershandukshållarna i plast på toaletterna. Annars var det som att komma till en annan tidsålder... 

När vi kom fram vid ett tiden igår var det kokande varmt och man kunde knappt gå en meter innan man höll på att smälta bort. Först hade vi lite utvecklande grupparbeten, vi skulle välja fem ord som beskrev Rahmqvist- andan. Efter det skulle jag + sex personer åka 4-hjuling. Jag gasade på ganska bra och vann på tiden av alla tjejer i den gruppen (nej vi var inte bara två tjejer, utan 5)! Det var gropigt och guppigt och vattenpölar stora som studsmattor (den stora sortens studsmatta), massa rötter från träd och så. Ja jag trodde inte jag skulle komma helskinnad ur det där... Men det var bara att gasa och se vart man hamnade, i en vattenpöl eller med huvudet före i ett lerigt gupp. 

Efter det spaade jag och nästan alla tjejer, vi bastade, bubblade i en STOR jacuzzi. Sen skrubbade vi oss fräsha och bytte om inför den stundade "Barbeque à la Sweden" middagen. Alla skulle vara blå-gula, nationaldagen till ära, jag valde en gul solklänning, toppat med en gul kavaj, blå bikiniöverdel som skymtade under det tunna tyget. Det var en toppen kväll med sol och mycket god mat! Vi dansade loss i baren och hurrade för Majsan när klockan var tolv, hon fyllde ju år! :)

Nu har jag varit hemma ett tag, gjort en spabehandling till och väntar på att tiden ska gå.. Det är nämligen grillfest hos Sophie ikväll och det ska bli jätte kul! Men men... Nu ska jag försöka slå hål på lite tid till, men inte här.  Hittar lite bilder sen kanske från Husby festen, jag hade nämligen inte någon kamera med... Men det löser sig!

Ha en fortsatt bra nationaldag! (Heja Sverige!)

/emma

Fina kommentarer

Skriv något sött här! :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback