Jag har fått en lillebror!

Igår ganska sent på kvällen kom min lillebror till världen. Jag fick veta av min lilla syster att pappa och Jenny åkt till BB på eftermiddagen, och jag tänkte väl på det mest hela tiden igår... Det kändes jätte konstigt och overkligt. Det var min syster Maja som smsade mamma och sa att det blev en pojke. Jag hoppades så klart på att pappa skulle smsa mig också... Kanske inte på en gång men nån gång. Sen skrev Maja att de skulle få åka och titta på honom, att det bara var syskonen som fick göra det. Men jag då! Är inte jag också ett syskon, nu är jag utanför på en gång, jag ville också vara med!

Mamma och jag satt på Terassen, Foresta, och åt en sen middag när vi fick veta det här. Mamma sa på en gång att hon kunde skjutsa mig till BB i Uppsala så jag också fick vara med. Och det värmde verkligen! Men det kändes dumt att komma inrusandes och inte meddela att man kommer. Igen förväntade sig väl att jag skulle kunna komma från Lidingö och hälsa på med så kort varsel. Men någon kunde väl ha frågat.

Maja skickade ett mms på min lillebror till mamma, en liten sak med lite ihoptryckt näsa och en gul anka brevid sig. Han var väldigt söt! Jag blev nästan lite gråtfärdig, han är ändå min bror och jag älskar honom nästan automatiskt på en gång. Emil (min bror) skickade ett sms till mig och sa att vi fått en lillebror och att "han är såå sööt!" Jag vill också vara där!

Maja skrev att pappa skulle ringa mig idag...

/emma


Fina kommentarer

Skriv något sött här! :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback