Ormen i dörren

Ja nu ska ni få höra på något fruktansvärt. Igår precis innan jag skulle gå för dagen, hör jag någon säga "Oj" i dörren... Ett externt besök som precis gått kom tillbaka och sa att det låg en orm i dörren, den hade klämt sig i dörren när den försökt ta sig in (!) "Vaaaaa?" Sen efter ne liten stund kommer en kollega in, med ormen i händerna! Jag trodde jag skulle dö. (Ja faktikt, nästan). Då har denna lilla snok försökt ta sig in genom dörrspringan för att, ja vad vet jag, men kolla in kontorsmiljön och eventuellt flytta in?! Sen tog kollegen ormen på en sight seeing, för att visa vad som skulle kunna varit hans hem om han inte varit dum nog och fastnat halvvägs, eller också för att skrämma livet ur alla stackars människor. Jag trodde inte jag var hispig när det gällde ormar, men tydligen. Kollegan bär ut den skadade lilla slingrande ormen i skogen (skogsdungen bakom matsalen typ), jag protesterar och bad honom gå en mil bort med den. "Emma, man har tur om man ser en orm, den kommer inte tillbaka." säger han. Mm visst. Jag och några till går in i gympasalen för lite workout och sen ser vi ormfantasten till kollega komma med ormen igen! Joho, nu förstår ni. Ormjäkeln hade tagit sig in igen, samma väg, genom springan i dörröppningen och klämt fast sig. Smart ormen, riktigt smart.

Sen hade kollegan släpat ut den igen, tre meter till in i "skogen", ja det räcker väl?! (INTE!) Någon annan hade lämnat dörren öppen på kvällen och vem vet, snart biter någon mig i vristen. Kuuuul! Ha en bra dag och ni kan ju hålla tummarna för att ormen inte hittar tillbaka!

/emma


Fina kommentarer
Postat av: Sandra

Fy tusan va äckligt! Skulle få en hjärtattack direkt om jag skulle se en orm!


Skriv något sött här! :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback