Våfflor

I natt sov jag kvar hos mamma, skönt att slippa gå hem mitt i natten när man helst vill sova. Så efter filmen kröp jag ner i dubbelsängen å somnade vips. Mamma belv väckt vid fem tiden av några fulla fjortisar som höll på att klottra lite var stans i området. Så hon ringde polisen (här vaknade jag av att hon pratade med någon, orka bry sig - så jag somnade om)... Aja, när jag väl vaknade så var det en timma senare än vad jag tänkt mig. Ingen var kvar i lägenheten, lite kusligt att vakna inte fatta var man är, eller var alla befinner sig. Vad är klockan egentligen? Snacka om att få bråttom sen när man märker att den klockan man kollat på inte är omställd än!

Jag var lite dubbelbokad, var nämligen bortbjuden kl 14.00 till två ställen. Valde den inbjudan som kom senare... Amelie som imorgon bitti åker till Hong Kong, vidare till Australien hade ett våffel/te/scone - "party". Var jätte mysigt att äta scone, dricka te med mjölk i och äta frasiga våfflor med sylt och grädde, blåbär å hallon. Mums! Jag har faktiskt blivit riktigt förtjust i te så här i efterhand, när jag inte får dricka kaffe pga koffeinet. Verkligen hur gott å mysigt som helst!

Efter den lilla sammankomsten och avskedet (hon ska vara borta i sex månader!) åkte jag raka vägen till Friskis för ett träningspass. (Nu så här efteråt har mina skuldkänslor, våfflorna, stillats lite;) Dock stannade vi på vägen hem vid ICA för att köpa "Frasvåffelmix" och vispgrädde (laktosfri - alla vanliga vispgrädde var slut), Maja har ju inte fått nåra våfflor än idag. Kommer det slinka ner en till månne?

Många pussar & ha en skön söndags kväll!
/emmaFrasvåffla

Fina kommentarer
Postat av: Magnus

Men Emma, inte ska du få skuldkänslor för att äta frasiga våfflor med sylt och grädde! :) Själv har jag inte fått i mej nå våfflor idag.. hum.. fast jag har inget våffelgärn! Så jag får skylla på det! :P Men jag tycker det borde heta ungspannkakedagen istället! För ungspannkaka är ju sjuttiomiljoner gånger godare! :P hehe.. (tycker jag då alltså! :) ) fast frasiga våfflor kan ju va gott de me! :) Du får skriva snart igen! ;) Puss puss!!

2007-03-25 @ 20:59:35

Skriv något sött här! :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback