I hennes skor

Jag såg nyss klart filmen I hennes skor och tro mig det är en mycket bra film! Tankvärd, fin och ja så klart, det titeln lovar: skor. Jag kan inte riktigt förklara mitt behov av ett par (eller några 100) riktigt snygga sandaletter/pumps/high heels (whatever), men det finns där, speciellt just nu. (Undrar om affärerna har öppet imorgon?)

Åter till filmen. I slutet av den läser ena systern en dikt på sin systers bröllop. En dikt av E.E Cummings.

***

Här bor den djupaste hemligheten igen vet
Här är rotens rot
Knoppens knopp
Och himmelens himmel på livets träd
Som växer högre än själen kan hoppas
Och sinnet kan glömma
Och det är det under som stjärnorna spritt
Jag bär hjärtat ditt
Jag bär det i hjärtat mitt

***

God natt och sov gott. /emma

Fina kommentarer
Postat av: Cecilia

Älskar den filmen:)


Skriv något sött här! :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback