Vem har jag i mitt nät?

Som receptionist kallas man ibland "spindeln i nätet", jag ska ha kolla på allt, eller i alla fall lite av allt, men helst ALLT. Är det så med det mesta, inte bara mig, det där med allt eller inget. Det där "inget-et" betyer nog precis ingenting. Så därför väljer jag allt, när det gäller vissa saker... Eller många.

Hur stora nät har jag tillverkat och hur många? Och vem är det jag fångar? Ingen annan än mig själv kanske? Om och om igen. Eller någon som jag egentligen inte vill ha i mitt nät, eller kanske någon som finns i utkanten av nätet och som jag inte bryr mig om att "plocka bort". Sen har vi ju problemet med dem som inte fastnar, de som vägrar låta sig "luras". Men jag luras ju inte, men det jag söker söker antagligen inte alla. Nu menar jag allting, inte bara personer och relationer, utan allt, som känslor, händelser med mera. 

Men om Spindelmannen kan fånga (nästan, eller i alla fall tillslut) allt, skulle inte jag kunna göra det också? Visserligen är kanske det jag tror mig vilja fånga inte alltid det bästa för mig. Hur ska man kunna veta det förns man har fångat det? Antingen släpper man det fort som ögat eller så håller man kvar det en stund och känner att det här kanske skulle kunna vara något.

Föresten, måste man ha nät? Klarar man sig inte utan dem? Eller är dessa nät också en typ av skyddsnät, vilket i och för sig är logiskt, då relationer som vänner och familj är ett typ av skydd. Men då snackar vi kontakt-nät. Kort sagt: så finns det en himla massa nät och hur man använder eller undviker dem är upp till var och en. Jag måste bara fundera ut, för min egen del, hur jag ska använda mina nät.

/Spiderwoman


P.S.  Ja! Men så klart, Spindelmannen 3 var en mycket bra film! Se den!

P.S. 2. Hade mycket trevligt sällskap föresten!

P.S. 3. Bio är verkligen något man borde gå på oftare!



"Imse vimse spindel klättrar upp för trån. Ner faller regnet spolar spindeln bort. Upp stiger solen torkar bort allt regn. Imse vimse spindel klättrar upp igen."


Fina kommentarer

Skriv något sött här! :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback