Dubbel lycka, delad besvikelse

Det första jag kan säga om mig helg är att den var underbart mysig. Det andra är att den inte slutade så bra som den börjat. Egentligen är det helt skilda saker, med olika personer inblandade, man ska ju inte som ordspråket säger blanda päron och äpplen eller ränder och prickar. Anyway. När jag var som mest är uppe bland molnen drogs jag ner fort och plötsligt, ner platt som en pankaka på marken, det smällde till rejält. Som ordspråket säger Upp som en sol ned som en pannkaka. Whatever. Visserligen var detta ingen "blixt från klar himmel", jag visste att under locket på kastrullen där det länge bubblat lite lätt och att det snart skulle börja (storm)koka. Nu blev det tydligen för mycket, så igår när jag kom hem efter min härliga helg, drog du luften ur mig. Jag ska flytta, jag vet inte var, jag vet inte när, men jag ska göra det. Det är egentligen vad jag vill och har velat länge, men att höra det på det sättet var kanske inte det mest optimala. Det känns som ett svek, samtidigt har jag inte vilja att göra allt som jag "borde" göra, det som skulle göra dig glad. Jag vet egentligen inte varför men jag har en sån otrolig motvilja att göra det jag borde, vad nu det är jag borde göra. Jag har ingen aning. Får se hur det blir, tigande tystnad och arga blickar från och med nu?

Över till det roligare, orkar inte tänka mer på det ovan... Kanske är lite känslokallt och att "stänga av" men så gör jag. I helgen i fredags tog jag det lugnt på hemmaplan. Städade lite på rummet, kollade på tre avsnitt Grey's Anatomy, njöt av att jag bäddat nya lakan i sängen - det kallar jag vardagslyx! Fick några räkor av mam och Olle som jag avnjöt med bröd och aoil - mums. På lördag morgon "hoppade" jag ur sängen, slängde i mig lite frulle frukost (jag säger inte frulle) sen gick jag ner i källaren och började rensa i mina kartonger. Blev lite vemodig när jag skulle slänga min suddigummssamling, gick upp till mamma och sa det. "Men behåll den då." sa hon. "Jaaa!" Så sprang jag ner i källaren igen och räddade min samling från ett dystert öde.

Sen blev det bråttom och jag fick slänga på mig kläderna och rusa till tåget. Jag skulle nämligen på båt-, vin- och spritmässan! Där mötte jag min darling och en del av dem som ska med till Åre - vilket gäng det kommer att bli :) Med bara frukost i magen började vi pröva champagne, viner, sprit (kamouflerad i drinkar) och lite plockmat. Det blev bara roligare och roligare kan jag tillägga! Haha... Sen bar det av hem till dig och vi åt jätte god trerätters middag! Efterrätten levde vi länge på, hela helgen närmare bestämt - mums ;) Jag däckade vid elva tiden och det var bra motigt att gå upp efter att ha slumrat till en stund för att ta ur linserna. Hua.
Söndagen var en stillsam och skön dag med film och mys, lite släkt på besök - men jag börjar bli van nu :) Klockan-ganska-sent-uppe-för-att-vara-söndag-och-för-att-man-ska-upp-och-jobba-tidigt-dan-efter åkte vi in till stan, du skulle vidare på uppdrag och jag hem till mig. Ännu en vecka... Men det är bra mycket bättre än när det är tre veckor tills vi ses :) Miss you...

Thats it. Vi får se hur livet ter sig härifrån, på ett plan är jag lyrisk, på ett annat plan är det kaos. Du kan ju gissa var jag helst skulle befinna mig.

image1276

I ♥ U

/emma.

Fina kommentarer

Skriv något sött här! :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback