Halka, halkat, halkade

Aj och fy. Idag snöar det. Mycket. Jag hämtade upp vinterjackan från källaren dagen till ära. Jag hade sådär "lagom" bråttom till jobbet då jag försovigt mig, stängde av väckarklockan istället för att snooza - smart. Så när jag med små och snabba steg gick ner för en av de branta backarna druttade jag i backen, hasade ner på knä och rumpa - AJ. Förutom att det gjorde ont är jag nu också blöt på tidigare nämnda ställen. Det rann ner vatten i stöveln från knät så jag blev sådär härligt jämn-blöt. Toppen skoj! Det är alltså sliskig, blöt och hal snö ute på vägarna... Tänker på att att du inte bytte till vinterdäck som du kanske borde ha gjort i söndags... Hum... Det fixar sig nog!

Förutom att jag är blöt och öm på diverse ställen efter min kaning ner för backen är jag förvånandsvärt glad. Det håller i sig - inget kan stoppa mig :) Igårkväll snackade jag med Linnéa som också fyller år nu och vi ska hitta på nåt på lördag tillsammans! Ska bli jätte kul med lite "Vuxen party", coctails och klänningar (för tjejernas del alltså, killarna måste inte ha klänning;) och en massa skoj. Något tips på bra musik? Jag är musikansvarig ;) Pratade med dig igårkväll också...Tur att det inte handlar om mer än fem dagar! Miss you.

Sen den där grejen som hände i söndagsnatt... Jag fick en ursäkt igår och läget är väl inte längre lika "kritiskt"... Men men... Vi får väl se. Vi åt i alla fall överbliven underbart god morotskaka, drack te och kollade på film igår - myspys!

Jag funderar allvarligt på att tona/färga mitt hår också... Får se om jag gör slag i saken, nu, nästa vecka eller nästa månad?! Måste ragga upp lämplig person som kan färga mitt hår också - syrran kanske? :)

Något mer? Ja, jag ska till körskolan idag och göra ett datortest för att öva inför kommande teoriprov - som jag inte har bokat än... Jag ska! Snart... :)

Så. Nu har jag babblat mycket om lite, när jag främst ville betona att jag halkat i den första snöyran - det har inte slutat snöa än - så ett helt kritvitt landskap kanske väntar mig när jag ska gå för dagen...

En sak till! Vad ska jag ha på mig på lördag? Måste nog kolla efter något nytt att ta på mig! En LBD (Little black dress) kanske? Jakten kan börja!

image1277

/emma.

Fina kommentarer

Skriv något sött här! :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback