Sydafrika del 2, Kapstaden

"Bättre sent än aldrig" heter det visst, passande tycker jag. Här är alltså resten av bilderna från min Sydafrikaresa, när vi var i Kapstaden och åkte runt till vingårdar, besökte Robben Island (mitt egna home made uttryck för fängelseön var att "det var en fängslande upplevelse") vi var på Godahoppsudden och såg en massa annat sevärt!

På Godahoppsudden fick man passa sig för babianer, som ni ser på en bild har en babian just tagit en kikarväska med kikare i av en engelsk dam. De är farliga djur och man skulle släppa om de försökte ta något, tänderna är kanske upp till en decimeter långa... Hua! Jag gillade också hotellet som var fyrstjärningt och helt i min smak - lovley frukostbuffé och en papegoja i receptionen! Restaurangbesök med god och billigare mat, framförallt drinkarna var det bra priser på. En Cosmopolitan kostade 30kr, i Sverige kostar en Cosmo på t ex Cafét 140kr! På vinprovningen lärde man sig en hel del, hur man skulle titta på vinet (tårarna för er vinkunniga), lukta på det och smaka av det på rätt sätt! Sen ängnade vi en del tid åt shopping både på Green market och i Waterfront (gallerior), jag hittade massa "lull lull" som någon uttryckte sig ;) och en fin fin skarf! Massa grejer med andra ord... Jag älskar att jag hittade saker som jag verkligen ville ha och var nöjd med! När vi var på Zakynthos i somras hittade jag inte ett skit och var jätte sur för det när jag kom hem. (Jag tog igen det hemma sen, men det kanske jag inte behöver säga?!) I alla fall, en helt fantastisk, otrolig resa!



Afrikansk konst? (Mannen på cykeln (enbart gjord av läskburkar, mest colaburkar och kapsyler) aktionerades ut två dagar efter att vi åkt hem...



***

image1432


Wow viken resan, nu förstår jag nästan att jag verkligen har varit där!

/emma.

Fina kommentarer

Skriv något sött här! :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback