Tjo!

Jepp, det är som det låter, Emma är lite mer uppåt än typ i tisdags. Tjoho! Det är gammalt och glömt nu! Fortfarande inget nytt på Lägenhetsfronten, får väl veta snart om jag ska lägga ett bud eller inte... Spännande! Tänk om jag får den då? Min första reaktion blir nog: hjälp! Om jag inte får den, jag då blir jag besviken, men att få den... Reaktionen är fortfarande: hjälp! Har jag sagt att jag vill till IKEA? Nej, men det vill jag. (Snacka om sidospår).

Igår var jag och mammas sida av släkten på en Italiensk restaurang i Uppsala som jag inte kan komma ihåg namnet på, därför blir det "den italienska restaurangen", get use to it. I alla fall. Jag fick träffa min kusin Tove som bor i Östersund och som jag inte träffat på väldigt länge. Hon ska idag klockan 15 åka ner till Thailand för att sen åka vidare genom Asien till Australien. Hon kommer hem i april nästa år! Snacka om en häftig resa! Hon var lite nervös men jag tror det kommer bli toppen, vilken upplevelse! Jag har inte gjort "den" resan som många andra gjort. Många jobbade på och sparade för att kunna åka på sin drömresa kanske ett halvår efter studenten. När alla andra sen åkte iväg stannade jag kvar hemma i Sverige på mitt relativt nya jobb... Vem ska jag åka med nu då? När jag väl bestämmer mig för att göra den resan? Jag vill absolut se Australien det verkar väldigt häftigt, och Asien hade inte varit dumt det heller. Sen har jag en idé om Italien att verkligen få se HELA Italien. Om man åker dit en vecka eller två på semester blir det inte riktigt samma sak som att kanske vara bort en månad (?) och åka runt och se allt! Pompeji, byn som blev överraskad av ett vulkanutrbrott och som nu är ett muséum med gipsfigurer. Det lite läskiga: människorna "smälte" när de fick askan över sig och därför blev det formar kvar som man senare kunde hälla gips i och skapa ett muséum med hur det verkligen såg ut i det ögonblicket vulkanutbrottet ägde rum. Häftigt va? Venedig, Rom och massa mer som jag med all säkerhet inte ens vet om! Vingårdar? Oja. Sen finns det många fler resor att uppleva så det är väl bara att börja. Hette det "spara pengar"? I guess so...

Om jag ska återgå till restaurangbesöket med släkten så var det jätte trevlig, jag fick inte chans att prata så mycket med alla då det var ett långt bord och alla hamnade så långt ifrån varandra... God mat och trevlig sällskap! Kom hem väldigt sent bara så imorse var jag minst sagt trött... Startade med ett Core-träninspass på jobbet och det var skönt, jag blev mycket piggare! Juste jag har inte druckit något kaffe (än) idag! Och ändå är jag pigg - wow...

Bla bla bla...

image1466

Jag vill se världen...

/emma.

Fina kommentarer

Skriv något sött här! :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback