Becoming Jane

"En ung Jane Austen" som den heter på svenska, såg jag på bio idag. Den var jätte bra och Anne Hathaway är en väldigt bra skådespelerska! Den var sorglig och ja, man kände verkligen hur det måste ha varit. Att hon inte fick sin Tom på grund av pengar rätt och slätt. Då slog det mig att det är mycket lättare idag, man får vara kär i vem man vill och pengar hindrar en inte att vara tillsammas (generellt, det finns säkert sådan fall även idag). Släkten skulle inte stöta ut en, man skulle inte behöva fly och man har inte ett rykte att tänka på... Man är inte tvungen att gifta sig med någon som har det bättre ställt för att överleva... Jag gillar filmer som utspelar sig "förr i tiden", med klänningarna, håruppsättningar, sättet att tala och sättet att vara. En fin film helt enkelt!

Just fenomenet bio är något som varit på kartan hela denna veckan! I måndags, i torsdags och idag, egentligen skulle jag på bio igår också men jag bangade. Hade bättre saker för mig och ja, mamma blev ju sur men jag ångrar inte mitt val (enligt mig)... När filmen var slut vill jag träffa dig, bums. Var helt enkelt tvungen. Lucky me, för du befann dig bara runt hörnet, exakt runt hörnet faktiskt. Helt otroligt, måste ha varit ödet ;) Jag fick säga "hej då" för dessa 21 dagar då vi inte kommer att ses, men om 22 dagar så gör vi det igen!

Har någon tänkt på att jag snart ska till Sydafrika?! Nej, tänkte väl det. Jag har typ glömt bort det och det är ju nästan skamligt. Fy Emma, Sydafrika som är något så stort! Har inte ett enda kakifärgat klädesplagg! Äger bara ett par shorts, för jag är ju mer än klänning-kjol-och-högklackat-tjej, vilket jag fick medhåll om alldeles nyss.

Nu ska jag borsta tänderna och krypa ner under täcket för att läsa några rader och sen somna. Imorgon är det en ny dag, en ny måndag och det ska bli bra... Det är ju en dag mindre på de 21 :)

Många godnattkramar/emma. (Yours)

image1064

Fina kommentarer

Skriv något sött här! :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback