Mina dagar är räknade

Innan jag åker till Sydafrika! Weho! Fy f*n va skoj det ska bli! Men som sagt: jag fattar fortfarande INGENTING! Jag måste börja planera vad jag ska göra för nåt varje dag innan jag åker, sånna där nödvändiga saker som att t ex packa m.m. Jag tror jag har köpt allt jag behöver köpa allt från ett "mini-apotek" till långa strumpor (man ska ha strumpor som är lite längre och byxor över det så det inte kryper upp något djur i en eventuell glipa mellan byxa och strumpa - gud förbjude!). Jag har fortfarande inte inventerat min garderob efter kaki- och beigefärgade kläder, men det fixar sig nog. Vitt ska man inte ha när man är ute på safari, då skrämmer man djuren, vitt = fara, tänk på rådjur när de blir skrämda då visar dem sin vita rumpa och det signalerar fara. Jamenvisst, Emma kan om hon vill :)

Så planering var det överst på "att göra listan", bara att sätta igång och klura lite då!

Planera veckans "måsten"
Inventera garderoben, jakten på safarikläder fortsätter...
Hämta reseväskan från källaren
Planera reseoutfit, x 3
Packa lämplig neccesär
Fyll på miniflaskorna med schampo, balsam och tvål
Manikyr och pedikyr, och andra skönhetsbestyr
Planera handbagege-innehåll, packa handväska/ryggsäck (jag äger ingen)?
Växla pengar, 2000 Rand (2000 SEK) - får bli på Arlanda el på flygplatsen i Johannesburg
Tvätta!
Hitta solkrämen
Välj färdlektyr (+ körkortsboken? -absolut inte!)
Pröva Loijs vandrarkängor
Be mamma hitta kikaren och den sexiga rese/turist/under-kläderna plånboken.
Kopiera passet och biljetten
Bädda nya lakan i sängen... (kanske inte det viktigaste)
♥ Städa rummet... (ännu mer oväsentligt)
Köp ett nytt SL-kort
Välja ETT par sandaletter med klack att vara fin i :)

Det är vad jag kan komma på nu.. Kommer säkert på massa mer sen! Hare bra så länge!
Pusss /emma.

P.S. Lägenheten var mini-tiny-pytte-liten och tyvärr inget för mig + att det var jätte många som var intresserade så den kommer säkert komma upp i pris (a.k.a budgivning). Nej, jag lägger hellre lite mer pengar och får något mysigare och finare!

Fina kommentarer

Skriv något sött här! :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback