Hot hot hot

Jag snackar het mat. Igår åkte vi ett gäng kollegor till Thaiboat för att ha det trevligt och "tacka av" en x-kollega. Vi hade förbeställt maten innan så allt gick smidigt och bra, jag drack till och med öl (thailänsk öl) Singha! TVÅ flaskor! Visserligen var det små flaskor och så, men det stora är att jag egentligen inte är någon ölfantast. Jag kan dricka en öl - om jag är riktigt sugen, men annars så blir det hellre något annat. Det var sjukt gott med öl igår till den starka maten. Ja, styrkan på maten ska vi inte ens snacka om! Jag är lite "klen" när det gäller stark mat och hade därför valt en maträtt utan en liten chili i ena hörnet. Antog att den skulle vara mild. Vadå, grön chili är väl mildare än röd? Oj, så fel man kunde ha! Jag var relativt bortdomnad i hela munnen, gommen, tungan, läpparna - allt var bedövat och jag blev "förkyld" ganska snart. Det var jätte gott men lite mindre starkt skulle det nog ha varit. I alla fall för att passa min smak :) Annars var kvällen lyckad och trevlig!

image930

***

Ännu ett sött sms damp ned i inkorgen i går kväll, lika oväntat även denna gång, men därför ännu roligare ;)

/emma.

Fina kommentarer

Skriv något sött här! :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback