Klippa och klistra

Igår så hade jag en sån där skön dag, vaknade av mig själv vid tio och gick ner till köket för att äta min sedvanliga tallrik mild naturell lätt yougurt med hälften müsli och hälften K-special (det är inte så svårt som det låter). Sen hoppade (nåja - gick) jag in i duschen och kände mig genast som en hel människa igen, fräschare alltså ;) Jag kröp ner i mina relativt nya mysbyxor med sidenband från Ginatricot och satte på mig en t-shirt jag hittade långt in i garderoben. Sen skulle jag och mamma sätta igång med ett litet projekt.

Det är ett annorlunda projekt och man måste tro på det för att det ska funka, egentligen vill jag inte förklara men det känns som att det kanske behövs i alla fall... Visst låter jag kryptisk? Det är ganska simpelt egentligen, det handlar om The law of attraction. Familjen såg en film som handlade just om det. Man kan säga kort: Det man vill ha kan man få, om man tänker på rätt sätt. Alltså tänk positivt, visualisera bla bla bla. Det är svårt att förklara och det är helt förståligt att man är skeptisk till detta. Men jag tror på det, någon stans, och jag vill helst inte förstöra det genom att berätta om det och kanske mötas av negativa kommentarer. Fast nu har jag ju berättat?! Hehe... Aa men typ...

Det mamma och jag gjorde i går eftermiddag var alltså att klippa ut bilder ur tidningar och sen klistra på stora papper. Vi klippte ut de vi vill ha och vad vi vill uppnå. Man ska alltså kolla på bilderna/planscherna vi gjorde och visualisera, tänka på det man vill ha och tro att man kan få det. Typ...

Vi satt i flera timmar och bara klippte och klippte, limmade upp samtliga utklipp på stora papper och ja, pratade om allt och inget. Det var verkligen helmysigt! Det bästa av allt var att jag kom på hur mycket jag brukade pyssla förut. Jag är en kreativ person och har tidigare målat mycket, tecknat och skapat, alltså varit väldigt kreativ och tyckt det var kul. Sen har det avstannat och igår kom jag i kontakt med min kreativa sida igen :) Jag var helt lyrisk! Eller jag är helt lyrisk! Tillslut handlade mina plascher inte så mycket om vad jag vill ha, eller jo på sätt och vis, men det blev mer ett försök att få till något snyggt av utvalda bilder. Jag är helnöjd och har satt upp alla tre pappersark på insidan av min garderobsdörr...

Det jag vill säga är att jag kanske ska ta tag i min kreativitet igen, något man tycker är så kul ska man absolut inte glömma bort!

Här är mina tre kreativa skapelser:

image847


image848


image849




Nu kan du ju klura på vad jag egentligen menar med alla dessa bilder. Bara jag vet den verkliga innebörden ;) Den sista bilden gjore jag mest för jag gillade bilderna, färgerna och ja... De två övre kanske innehåller med det jag vill ha... En Rolex med rosa urtavla säger väl ingen nej till? Ja, så känn på den!

/emma.

Fina kommentarer
Postat av: Anonym

Emma, de är ganska så lustigt att vi tar fram våra kreativa sidor igen, precis samma dag och tittar, väljer, klipper och klistrar på ganska samma sätt.. ja va trött på en plansch ja hade i mitt rum och tänkte att ja gör väl en egen, o tänk va kul de kan va! o så skönt att bara sitta och titta, klippa, klistra och matcha.. så avkopplande och kul!
Saknar dig! Puss o kram :)

2007-09-09 @ 18:54:15

Skriv något sött här! :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback