Olika lika stress

Nu är jag stressad. Igen. Efter semestrarna var jag också stressad men det var en annan typ av stress. Då var det mycket att göra och jag visste inte i vilken hög jag skulle börja. Nu är det "oros-stress" eller något liknande. Jag har återigen börjat må illa efter lucherna, och det är inte så kul eller bra heller för den delen. Så kände jag för kanske nåt halvår sedan också, alltid efter att jag ätit lunch blev jag grymt illamående och kunde knappt tänka. Nu börjar historien upprepa sig och det är inget positivt. Stressen is back och jag vet inte riktigt hur jag ska hantera det.

Jag är ansvarig för lunchbeställningarna (ett av mina ansvarsområden) här på jobbet och det kan lätt bli fel, eller i alla fall en del förut. Nu flyter det på ganska bra och inget missöde har (ännu?) inträffat, men jag oroar mig ständigt för att något ska ha blivit fel. Och jag tror det är det som är en stressfaktor i det hela. Det knyter sig i magen och jag blir helt kall när någon frågar om de har beställt, även om de inte frågar mig direkt. Jag lyssnar efter "mat-problem" och äter under denna stress... Fy, jag måste verkligen sluta tänka på det! Sen kan folk fråga jobbrelaterade saker under lunchen och jag måste dra igång en utläggning för det. När jag har lunch! Ska jag inte få vara ifred någon gång? Alltid tillgänglig och ständigt leende? Det är mitt jobb de.

/emma.

Fina kommentarer

Skriv något sött här! :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback