Parfymen

Helgen som var innehöll det mesta och nu är det måndag igen. Man får inte snöa in på det - då blir man fasen deppig. Alltså att helgen går fort över och att det nu är början av fem dagars jobb innan en ny helg dyker upp. Om och om ingen, upprepning, upprepning och ja tiden går ju verkligen fort. Bla bla bla...

Igår vaknade jag vid elva (av väckarklockan) men jag var inte mentalt redo att gå upp då så jag ställde om den till kl 12 istället. När tiden var mogen att bli 12 och jag var lite starkare, gick jag upp ur sängen, bara för att upptäcka att det var kö till badrummet. (Emil duschade och Maja stog utanför i morgonrock) Nu har vi ju två badrum, men jag ville ju åt mina linser och krämer! Skulle jag gå och lägga mig igen liksom? Nee, när man väl är uppe ska man inte lägga sig igen... Som jag nämnde tidigare åt vi goda goda frallor från Högberga Bageri - de frallorna med valnötter i är min absoluta favorit - ever! Bla bla bla... Sen fick jag ett ryck, gick ner i källaren hämtade upp massa koftor och varma tröjor jag lagrat där nere i väntan på kallare tider. Så jag hitta massa jeans också, vissa passade inte längre och de kommer nog inte passa nångång ingen. Men vadå?! Jag köpte vissa par när jag gick i 7an och 8an. Någon måtta får det ju vara! ;) Maja fick massa kläder och det är nog inte fy skam - inte för henne i alla fall. Det är ganska jobbigt att se att saker passar bättre på henne för att hon är så lång och smal! Morr.. Man kan ju inte alla vara lika - så det är bara att acceptera! Acceptera. Denna rensning resulterade i en urtjusig garderob med fint vikta högar och jag ska försöka hålla den ordningen mer än en kvart denna gången! den är ganska fullproppad - men jag har ändå lite kläder... Hur nu det går ihop, äh jag har ingen rimlig förklaring.

Sen fick jag filmsällskap och vi såg Parfymen, den var bra! Missade slutet lite, men man kunder ju spola tillbaka! Lite äcklig var den allt och alla var så skitiga! (Typisk mamma kommentar, man jag är ju inte hennes dotter för intet). Den utspelar sig i Frankrike och mest i Paris och nån liten by där man gjorde bäst parfymer. Annorlunda film och killen var verkligen helt vrickad! Trevligt sällskap :)

Underbart, snygging!

Back to work eller nåt!

Puss

image852

Fina kommentarer

Skriv något sött här! :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback