En glass hjälper va?

Ett ord: Pollen.

Ett till ord: Allergi.

Ett annat ord: Förjävligt.

Alltså. Jag är pollenallergisk och det är förjävligt. Jag har tagit två "puffar" nässpray i vardera näsborre samt knaprat ett piller av värsta sorten. Nu undrar jag varför, jag säger det igen, varför jag fortfarande nyser, vill klia vettet ur ögonen samt att jag får allmänt krupp på omvärlden? Herrejissus. Detta är inte kul. Det är rent ut sagt ett litet H.E.L.V.E.T.E.

Vad har jag gjort för att förtjäna detta?

För att muntra upp mig själv och kanske lugna ner min pollenöverkänsliga näsa tog jag en glass. Det kyler liksom ner och svalkar på ett mysko sätt. Kanske att jag ska ta en till? Jag tränade trots allt på engen hand i morse (första gången på över en vecka!) och ska träna igen sen med Loijs i eftermiddag... En glass till var det! Vad gör man inte för att bli mindre allergisk?!

Vad fan har jag gjort för att förtjäna detta? Ingen borde få känna på detta lilla helvete på jorden... Våren ska ju vara härlig! Tipsen man får är att "inte vara ute, inte öppna fönster eller dörrar och vädra, inte vädra kläder ute, inte inte inte..." Det är ju när solen tittar fram för första gången efter de mörka månaderna som man allra mest vill vara ute! Det blir lätt en glass till! Hum...

Pöss

image2240

/emmaProsit&Nys


Fina kommentarer

Skriv något sött här! :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback