Fab

Fab som i fabulous. Solen skiner fortfarande och det ser ganska ljust ut på solfronten (haha) till helgen! För det andra så är det löning idag (trumvirvel och tjoho) och för det tredje så är jag bara allmänt glad :) Som vanligt. Haha. Börjar nästan lessna lite på mig själv, jag är så hopplöst glad för det mesta! Underbart :) Hur mår du i dag?

Glömde nästan det viktigaste: fredag. Det är fredag i dag!! Fredag betyder helg och helg betyder vila och ledighet. Och i helgen ska jag ta det lugnt, planerar en liten sovmorgon i morgon till exempel... Shopping står självklart på schemat och även lite mys med D. Låter som en skön helg om jag får säga det själv! Funderar på om jag ska gå till jobbet på lördag (nej nej inte för att jobba) för att utnyttja gymmet och träna lite styrka. Eftersom min benhinna förpestar min tillvaro med att jag inte får träna. Känner mig totalt förslappad! Ska jag köra lite styrka då det inte tar så mycket på just benen (konditonen). Låter hurtigt va?

Juste! I går hade vi en liten reunion vi "Sydafrika gänget" hemma hos min roomie Ullis. Jag är grymt impad av hennes hus kan jag säga! Där hade jag kunnat bo! Det är ett äldre hus som de har totalrenoverat, de blåste ut hela huset kan man säga och renoverade och gjorde om rubb och stubb. Verkligen min stil måste jag säga! Eftersom huset är äldre har de behållt den stilen men fräshat till rejält och moderniserat lite, på ett snyggt sätt, utan att ta bort husets äldre charm. Förstår nån vad jag menar? :) Det var mycket snygga detaljer, från häftiga tavlor till alla Iittala grejer. Ullis är en samlare som samlar på allt möjligt, men fortfarande på ett snyggt sätt. Hennes jäkligt coola vitrinskåp innehöll en del av hennes samlarobjekt. Jag är stum. Det var så jäkla läckert hennes hus! Så vill jag ha det när jag blir stor och skaffar mitt drömhus :) Mitt i prick.
Förövrigt så var vår Sydafrikaträff mycket lyckad, vi åt tacos, kollade på ett litet bildspel, åt Ullis chokladkaka hon bakade kl tolv kvällen innan och snackade minnen... Jättekul! Vi hade också fått kort på oss själva som bordsplacering och bilden på mig gillade jag inte riktigt... Vet inte ens om jag vill visa den här ;) Hum... Men okej då!

image2209

Voilá! Denna bilden togs precis efter att vi blivit anfallna av elefanten och jag har ganska nyss torkat mina tårar. Jag gråter alltid när jag blir rädd, alltså riktigt rädd, chockad kanske man kan säga. Anyways. Jag gillar inte riktigt min obefintliga hals och väldigt (i bildögonblicket) osmäckra haka (den är ganska utsmetad). Men jag bjuder på det! Nej nu måste jag kontra med en snyggare bild för att väga upp tror jag...

Första dagen ute i bushen på en klippa i gryningen...

image2211

Whaterbuckens "tass" avtryck. Ett hjärta! What else?

image2212

Underbara solnedgångar.

image2215

Våra tappra PH's (Personal Hunter) som ser ner över floden (med krokodiler) som gränsar till Botswana.

image2213

Denna bilden tog jag och jag är faktiskt riktigt nöjd med den. Den är tagen innifrån bilen när vi är på väg till ranchen... Så häftigt!

image2210

Farshinerande grottmålningar...

image2214

Strawberry daquiris i Cape Town, jag och kollegan som åkte stand-by hela resan.

image2216

Utsikten från utkiksplatsen vid Godahoppsudden. Helt underbart!

image2217

Foto: jag själv, och två av dem en kollega.

Hum. Jag hitta ingen FANTASTISKT bra bild på mig faktiskt.. Men detta får duga. Det var i alla fall en fab resa, som man verkligen borde göra om man får chansen! Ska börja framkalla bilderna tror jag och sätta in i album. Åh så fint. Det är kul att resa, riktigt kul. Jag tror jag ska resa riktigt mycket i mina dar... :)

Puss!

Fina kommentarer

Skriv något sött här! :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback