Förbjudet med trådsmala modeller

En lite intressant grej är att jag numera kollar på nyhetsmorgon på mornarna (känner mig redan mer allmänbildad) och idag fick jag veta att de förbjudit trådsmala modeller på catwalken, tror det var i USA Spanien och Italien (enligt D) eller nåt (har inte blivit så bra på att plocka upp det viktiga än, är ju fortfarande nybörjare när det gäller nyheter) och att de ska gå efter BMI:t. Alltså en modell som är ca 175cm lång får minst väga 55kg (vilket fortfarande är liiiiiiite för liiite enligt mig och mina korta cm och flera kilon), det blir alltså ett BMI på18. Vi tjejer ska ligga på ett BMI mellan 20 - 25 för att må bra och vara sunda. 18 är lite lite tycker jag nog. Vet inte de exakta siffrorna men på ett ungefär. Om någon skulle anlita en modell som väger för lite kan man få tre års fängelse och/eller massa böter! Hur sinnes är inte det.. På ett bra sätt så klart. Haha. Detta för att stoppa den rådande anorexi-hysterin. Vilket är bra! Men 55 kg och så lång.. Det är fortfarande i underkant. Men ändå ett framsteg! Tummen upp!

/emma.

Fina kommentarer

Skriv något sött här! :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback